  • Data: 2006-11-14 22:31:52
    Temat: Re: Od jakiej kwoty zaczna sie klopoty :)
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Maciej G. wrote:
    > Mam zamiar stworzyc serwis www, w ktorym dostep do okreslonych danych bedzie
    > mozna uzyskac wylacznie po uiszczeniu oplaty w formie SMS'a badz przelewu
    > bankowego.
    >
    > Czy musze w zwiazku z tym rejestrowac (dzialalnosc gospodarcza?)

    Na pierwszy rzut oka (mojego) podpada to pod DG (czyli trzeba się wpisać
    do ewidencji działalności gospodarczej).

    > placic cokolwiek gdziekolwiek (podatek dochodowy?)?

    Owszem, PIT. Już od pierwszej zarobionej złotówki trzeba składać
    deklaracje, od dwa-tysiące-którejś złotówki w roku płacony podatek
    zaczyna być niezerowy. To niezależnie od formy prawnej działalności
    (pozarolnicza DG, umowa-zlecenie, ...). Przy DG dochodzą jeszcze składki
    na ZUS.

    > Jesli tak, to jakie
    > konsekwencje groza za nie wykonanie powyzszych dzialan?

    Te opisane w kodeksie karnym skarbowym, w skrócie: nie warto.

    W sprawie konkretów właściwszym adresatem pytań będzie
    pl.soc.prawo.podatki .