  • Data: 2006-02-14 00:24:50
    Temat: Re: Obrona przed zarzutami, sporządzenie kopii ... [długie]
    Od: "Sonn" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Artur" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:dslhqp$iak$1@news.task.gda.pl...

    > 1. Na ile ważne są uzasadnienia do postanowień i na ile mają skutek
    > prawny? Otrzymuję już któreś z koleji postanowienie z uzasadnieniem,
    > które się nie trzyma kupy, jest w jakiś sposób bzdurą. Na przykład
    > postanowienie o przedstawieniu zarzutów, a w uzasadnieniu napisane, że
    > w świetle zgromadzonego materiału uzasadnione jest postawienie
    > zarzutów _Janowi_Kowalskiemu_ - w tym miejscu nazwisko i imię obcej mi
    > osoby, aczkolwiek znanej mi jako przewijającej się w postępowaniu. Co
    > to za numer? Pomyłka czy świadome zagranie?

    takie uzasadnienie to czysta formalność i z punktu widzenia procesu i
    postepowania nie ma najmniejszego znaczenia.A nazwisko innej osoby to
    zapewne z CtrC + ctrV

    > 3. Napiszę szczerze - nie podoba mi się, że jakiś *&$%^#* przez
    > postawienie zarzutów urządza mi sesję fotograficzną i zajęcia
    > plastyczne z mazania palcami, bo coś podejrzewa albo chce pokazać kto
    > rządzi.

    Taki są przepisy i sygnalityka w stosunku do podejrzanych jest
    obowiązkowa. policjantów też to wk....

    > Jeszcze nie zapoznałem się z materiałami postępowania, ale sądzę, że
    > materiał dowodowy jest cieniutki. Samemu wiem, że popełnienie czynu mi
    > zarzucanego nie miało miejsca, a na pewno nie w zarzucanej mi formie.

    A jednak cos było, tylko _nie w takiej formie_. cos mi się zdaje że
    pieniaczysz.

    > Czy można cokolwiek zrobić? W całkowiecie hipotetycznej sytuacji
    > wrabiany jest ktoś (w naszym założeniu) całkowiecie niewinny - czy
    > może zrobić cokolwiek, żeby nie traktowano go jako 'potencjalnego
    > przestępcę'. Odbiór społeczny podejrzanych jest jednoznacznie
    > negatywny, do tego dochodzą upokarzające utrwalanie zdjęć i odcisków.
    > grr Co zrobić? (np sprawa Kluski)

    Wykazać swoją niewinność.

    > 4. Postępowanie prowadzi policja z _drugiego_ końca kraju.
    > Przedstawienie zarzutów odbyło się w miejscu mojego zamieszkania w
    > ramach pomocy prawnej. Jednak by zapoznać się z materiałem
    > postępowania muszę jechać ponad 500 km. Czy to nie jest złamaniem
    > prawa do obrony?

    Nie, nie jest. nikt ci nie zabrania podejmowania czynności związanych z
    twoją obroną. możesz składać wnioski dowodowe, zaznajomić się z aktami
    itp. To sa twoje _prawa_ a nie obowiązki. jesli z nich nie korzystasz
    to twój problem.

    > 5. Czy ew. wniesienie oskarżenia odbędzie się w moim miejscu
    > zamieszkania? Czy to obligatoryjne? Gdyby oskarżenie było wniesione w
    > miejscu prowadzenia postępowania, oznaczałoby uniemożliwienie
    > skutecznej obrony i konieczność zmiany prawie całego trybu życia.

    Akt oskarżenia pójdzie do sądu w miejscu gdzie jest prowadzone
    postępowanie.
    A co do reszty twojej tezy to zwykłe brednie.

    > 5. Czy w czasie zapoznania z materiałem postępowania mogę je swobodnie
    > utrwalać, kopiować, fotografować, przepisywac? A Czy mogę zarządać
    > wydania odpisów (siakiś kopii)? Jeśli tak, to jak tego dokonać?
    > prosze łopatologicznie - podstawa prawna i jak jest to realizowane.

    Podstawa - k.p.k. poszukaj sobie. możesz żadać kserokopii, ale za
    odpłatnością.

    > I na koniec pytanie, które mnie nurtuje. Jak rozliczani są
    > policjanci, jak są tworzone statystyki? Czy samo przedstawienie
    > zarzutów, powoduje zdobycie punkciku w statystykach dla fukcjonariusza
    > lub komisariatu?

    No takiej głupoty dawno nie słyszałem. skąd takie durnoty przychodzą ci
    do głowy. premia dla priowadzącego postepowanie jaest taka, że musi
    wypełnić całą stertę durnych, debilnych i nikomu niepotrzebnych druków
    statystycznych, raportów, telegramów, meldunków, karty daktyloskopijne i
    całą masę innego smiecia, o papierach procesowych nie wspomnę.

    --
    "Ignorantów pouczaj..... w poszukiwaniu dobra, piękna i prawdy"

    Pozdrawiam: Sonn