  • Data: 2005-08-03 16:17:14
    Temat: Re: Obowiazek rodzicow
    Od: Shield <u...@g...9o.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > 26 lat ma znaczenie przy świadczeniach w rodzaju "renta po ojcu". Jeśli
    > chodzi o alimenty od rodziców to nie ma takiej granicy i w skrajnych
    > przypadkach rodzicą są zobowiązani alimentować dziecko do śmierci...

    Z małą poprawką - nie 26, a 25 lat.

    Dzieci własne, dzieci drugiego małżonka i dzieci przysposobione mają prawo
    do renty rodzinnej:[...]
    do ukończenia nauki w szkole, jeżeli przekroczyły 16 lat życia, nie dłużej
    jednak niż do osiągnięcia 25 lat życia[...]
    Jeżeli dziecko osiągnęło 25 lat życia, będąc na ostatnim roku studiów w
    szkole wyższej, prawo do renty rodzinnej przedłuża się do zakończenia tego
    roku studiów.

    --
    Pozdrawiam,
    Shield.