    From: Juzek Kocimientka <k...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Obowiązek posiadania logów przez ISP - podstawa prawna?
    Date: Fri, 29 Aug 2008 14:37:48 +0200

    Piotr [trzykoty] pisze:

    > Użytkownik "Juzek Kocimientka" <k...@i...pl> napisał
    >
    > To teraz pytanie: czy w ogóle może gromadzić? Pewnie tak, chyba, żeby uznać
    > to za dane osobowe (gdyby logi identyfikowały klienta).

    Identyfikują przez podanie adresu IP przed NAT'em.

    > Zresztą, już kiedyś poruszyłem kwestię poczty elektronicznej i tego typu
    > danych. IMO Taki admin w zasadzie jest obowiązany chronić ją jedenie jako
    > dobro osobiste i tylko mógłby cywilnie odpowiadać za jej ujawnienie.
    > Zakładając, że nie łamie zabezpieczeń, nie włamuje się do systemu, po prostu
    > posiada te dane jako admin.

    Odróżniłbym logi od logowania treści jako takiej. Jeśli logujesz cały
    ruch to kupę wrażliwych danych także. Jeśli logujesz tylko pakiety SYN
    to już mniej. Ale dalej klienta można zidentyfikować. Pytanie PO CO
    logować jeśli nie ma takiego OBOWIĄZKU?

    > Ale teraz, komu admin może udostępniać logi (zakładając jednak, że je
    > gromadzi)? Na jakiej podstawie, nie mógł by ich publikować na prawo i
    > lewo...?

    No i pytanie (obok tego "komu może?") komu MUSI jeśli już je ma?