  • Data: 2005-11-13 15:38:03
    Temat: Re: Objęcie spadku -- kiedy.
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik kam <#k...@w...pl#>
    w wiadomości <news:dl7kek$1vb$1@inews.gazeta.pl> wstukał:

    > działu spadku czy stwierdził jego nabycie?

    Nie wiem :/ Ale widzę, że ma to jakieś znaczenie w związku z tym...

    > w chwili śmierci spadkodawcy

    ..., że wg KC (925) spadkobierca nabywa spadek z chwilą otwarcia...

    > to raczej do ustawy należałoby spojrzeć kiedy powstaje obowiązek podatkowy

    ... i

    Art. 6. 1. Obowiązek podatkowy powstaje:
    1) przy nabyciu w drodze dziedziczenia - z chwilą przyjęcia spadku;
    [...]
    4. Jeżeli nabycie niezgłoszone do opodatkowania stwierdzono następnie
    pismem, obowiązek podatkowy powstaje z chwilą sporządzenia pisma; jeżeli
    pismem takim jest orzeczenie sądu, obowiązek podatkowy powstaje z chwilą
    uprawomocnienia się orzeczenia.

    Czyli o ile dobrze rozumiem: jeśli orzeczenie o nabyciu to podatek będzie do
    zapłacenia, jeśli podział spadku nabytego w 1989 to podatek należny się
    przedawnił?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]