  • Data: 2007-05-18 18:10:45
    Temat: Re: [OT] Urząd Miasta - Ochrona danych osobowych
    Od: <s...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Masz rację, chyba do rejestracji VAT-u. W Krakowie jakiś czas temu tez nie
    > chcieli mi bez konta. Problem był taki, że aby "to coś" zarejestrować
    > trzeba było mieć konto na firmę, a tego konta nie mozna było załozyć bez
    > pieczątki firmy, a pieczątki nie mogłem uzyskać bez wpisu do ewidencji.
    > Efekt był taki, że póxniej musiałem wyrabiać drugą pieczatkę z numerem
    > NIP, bo na pierwszej jej nie mogłem go mieć, bo ta była potrzebna jeszce
    > przed uzyskaniem NIPu :)

    Nie można założyć konta bez pięczatki? Mam 3 konta od początku (dla wygody -
    a jak), a pieczątkę wyrobiłem po kilku miesiacach prowadzenia działalnosci.
    Nie znam przepisu, który by nakazywał posiadanie przez przedsiebiorcę
    rachunku firmowego lub pieczątki. Jesli jakiś urzędnik uważa inaczej, to
    niech prześle swoje rządanie na pismie, z podaniem podstawy prawnej. Myslę
    że wtedy - gdy jej nie znajdzie - zmieni zdanie :) Co zaśdo banktów -
    konkurencja jest duża!

    Przy VAT - przejrzałem ustawę watowską i szczerze mówiać nie zauwazyłem ,by
    gdzieś był zapisany obowiazek posiadania konta bankowego. Ktoś zauwazył taki
    zapis? Fakt - wiekszość operacji bez konta nie jest mozliwa. Zwrot VAT moze
    być tylko na rachunek bankowy, niektóre płatnosci mogą być dokonane tylko na
    rachunek bankowy. Ale przy rejestracji takich operacji nie robimy i nie
    widzępodstaw by urzędnik żądał posiadania rachunku bankowego.

    Co zaś do tego wyrobienia pieczątki bez wpisu do ewidencji - to co piszesz
    to było chyab przed '89 rokiem :) Teraz zrobisz każdą, z każdą treścia.
    Polecam allegro.pl - ale tylko sprawdzonych "pieczątkowiczów".

    > Oczywiścia inna sprawa, że pod żadnym pozorem na tym koncie nie wolno
    > trzymać pieniędzy i ze względu na koszty zamyka sie je najszybciej, jak
    > tylko można. A do normalnej działalności zakłada się konto w innym banku.

    Ooo? Dlaczego?

    pozdrawiam!