-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!no
t-for-mail
From: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>
Newsgroups: pl.soc.prawo
Subject: Re: [OT] Re: import z chin sandisk - jakies jaja ?
Date: Tue, 5 Oct 2010 17:31:33 +0200
Organization: ATMAN
Lines: 59
Message-ID: <i8fgcb$ets$1@node1.news.atman.pl>
References: <i7sp0v$ae8$1@mx1.internetia.pl> <i7t8b1$8ga$1@inews.gazeta.pl>
<i7t9r0$c2r$1@news.onet.pl> <i7tglb$mnq$1@mx1.internetia.pl>
<i7tgif$1vi$1@srv.cyf-kr.edu.pl> <i7tj7c$6nb$1@mx1.internetia.pl>
<i7uhdr$7cp$1@news.onet.pl> <i80csn$afj$1@opal.futuro.pl>
<i81bjp$bfk$1@node1.news.atman.pl> <4ca44e4f$1@news.home.net.pl>
<s...@l...localdomain>
<4ca47393$1@news.home.net.pl> <i828em$ior$1@node1.news.atman.pl>
<4ca5a387$1@news.home.net.pl> <i8an80$9i6$1@node1.news.atman.pl>
<4ca8e821$1@news.home.net.pl> <i8b2ch$c53$1@node1.news.atman.pl>
<4...@n...home.net.pl> <i8dn9n$lm$1@node1.news.atman.pl>
<4caadd00$1@news.home.net.pl>
NNTP-Posting-Host: chello089072197237.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1286292683 15292 89.72.197.237 (5 Oct 2010 15:31:23 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 5 Oct 2010 15:31:23 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5994
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:654872
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik "Andrzej Kłos" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
news:4caadd00$1@news.home.net.pl...
> Marcin [3M] pisze:
>>> Co do pozostałych powodów zamknięcia lotniska: piękna pogoda, widoczność
>>> całkowita, brak chmur i mgły, wiaterek właściwy, wieje we właściwym
>>> kierunku, kontroler na wieży, radary działają, łączność działa - a
>>> lotnisko zamknięte. Ki czort?
>>>
>> Choćby służby celne, lub inne ważne powody.
>
> Et, szutnik - latanie w powietrzu to naprawdę co innego niż przewóz
> towarów ciężarówką przez granicę. Zamknięcie lotniska to ściśle określone
> sytuacje, dobrze opisane w przepisach i procedurach.
>
> Odpowiedź na zagadkę: oblodzony pas.
>
> Jeszcze został ostatni, trzeci powód. Pomyśl :)
>
> andy_nek
>
Nie szutnik.
To informacja ze strony służb celnych w US.
Jak widać, nawet "podpadówa" przewoźnika może skończyć się wymówieniem mu
zgody na lądowanie. Tylko jemu.
Sytuacja nie dotyczy ladowania awaryjnego.
Zdaje się, że nieco odjechalismy od meritum, bo w Smoleńsku jak donoszą
media (n.p. białoruskie, żeby nie było, że pisowskie) nie wszystko było
super. Pojawiła się informacja o wadliwej radiolatarni oraz brakach w
oznakowaniu pasa. Póki co, nie słyszałem, aby została zdementowana. Czy w
takiej sytuacji, bez ILS, kontrola może odmówić zgody na lądowanie (nawet,
jeżeli ma ważne uprawnienia, co ostatnio poddano w wątpliwość)?
Co do uprawnień kontroli naziemnej - wyszukanie "low visibility procedure
air traffic control" pozwala na znalezienie punktu w procedurach:
The following procedure shall be followed by the Air Traffic Control and the
pilots of all airlines for operations during low visibility conditions.
- The pilots while requesting for start up, in addition to the normal
procedure
of intimating POB, security check, parking stand number shall also provide
the following information;
-- "CREW, CAT IIIA/B CAT II (as applicable to individual case),
QUALIFIED" and
-- "ALL DOORS ARE CLOSED".
No na mój gust oznacza po prostu zamknięcie lotniska. Czy jest to równoważne
z odmową zgody na lądowanie (nie będące lądowaniem awaryjnym)? Per saldo
chyba tak, choć zwać się może różnie.
Jeżeli sią zatem nie mylę wniosek jest następujący - kontrola może
wprowadzić stan wykluczający podjęcie próby normalnego lądowania na
lotnisku, nawet jeżeli jest to "zwykłe" ograniczenie widoczności.
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- kolizja na chodniku nie ma odszkodowania
- Po nie udanej próbie egzekucji: Nigeryjczyk, który chciał zabić Polaka, nie odpowie za atak
- Patrolowanie kampusów
- Faktyczne opodatkowanie medianowej płacy w Polsce wyniosło 39,4% w lis. 2024r.
- Kiero od deregulacji III Rzeczy (pospolitej) w zaciąga kredyt w 17 bankach by ratować prywatny biznes
- zabezpieczenie płatności w biznesie
- Z jakiego paragrafu podlega ochronie (resortowa) flaga UE w RP3? Bo to nie flaga Obcego PAŃSTWA [KK-137.2]
- Ekstradycja Sebastiana M
- Donald Trump zapowiada ponowne otwarcie więzienia Alcatraz
- stary mandat
- Salwador
- Napadają na konduktorów
- Obciążyć "pracodawcę" na B2B.
- Czy na URZĘDACH RP3 można bezkarnie LATAMI wywieszać flagę obcego państwa? [podstawa prawna]
- Hejt na lekarzy i personel
Najnowsze wątki
- 2025-05-12 kolizja na chodniku nie ma odszkodowania
- 2025-05-11 Po nie udanej próbie egzekucji: Nigeryjczyk, który chciał zabić Polaka, nie odpowie za atak
- 2025-05-09 Patrolowanie kampusów
- 2025-05-09 Faktyczne opodatkowanie medianowej płacy w Polsce wyniosło 39,4% w lis. 2024r.
- 2025-05-09 Kiero od deregulacji III Rzeczy (pospolitej) w zaciąga kredyt w 17 bankach by ratować prywatny biznes
- 2025-05-09 zabezpieczenie płatności w biznesie
- 2025-05-08 Z jakiego paragrafu podlega ochronie (resortowa) flaga UE w RP3? Bo to nie flaga Obcego PAŃSTWA [KK-137.2]
- 2025-05-07 Ekstradycja Sebastiana M
- 2025-05-07 Donald Trump zapowiada ponowne otwarcie więzienia Alcatraz
- 2025-05-07 stary mandat
- 2025-05-05 Salwador
- 2025-05-02 Napadają na konduktorów
- 2025-05-02 Obciążyć "pracodawcę" na B2B.
- 2025-05-02 Czy na URZĘDACH RP3 można bezkarnie LATAMI wywieszać flagę obcego państwa? [podstawa prawna]
- 2025-05-01 Hejt na lekarzy i personel