eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy mozna sprzedac dlug i nadal samemu domagac sie zaplaty?Re: [OT] Re: Czy mozna sprzedac dlug i nadal samemu domagac sie zaplaty?
  • Data: 2008-03-16 08:38:26
    Temat: Re: [OT] Re: Czy mozna sprzedac dlug i nadal samemu domagac sie zaplaty?
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    szomiz napisał(a):

    > Zewnwetrzna firma dziala - przede wszystkim - we wlasnym interesie.

    Owszem, zewnętrzna firma działająca w ramach konkurencji we własnym
    interesie będzie starała się o utrzymanie wysokiej jakości usług.

    Samodzielnu dział TP będzie działał we własnym interesie jego
    dyrektora, jego pracowników itp. Nie będzie na niego działała bowiem
    presja konkurencji. I jeśli na przykład będzie miał ściągalność na
    poziomie 30%, to nigdy nie wiadomo, czy po wynajęciu do tego celu
    profesjonalnej firmy wskaźnik ten nie zwiększy się.

    Najważniejsze w tym wszystkim jest to, że będąc niezadowolonym z
    usług firmy zewnętrznej, łatwo ją zmienić. Ponadto można korzystać z
    kilku firm jednocześnie, co powoduje podwyższenie się jakości
    świadczonych usług. Tego wszystkiego nie ma w wewnętrznym dziale,
    zwłaszcza w tak dużej firmie jak TP.

    > A tutaj albo manipulujesz albo nie odrozniasz roznicy pomiedzy uruchomieniem
    > produkcji a uruchomieniem uslugi.

    To wskaż jeszcze na czym ta manipulacja polega. Czym różniło by się
    założenie przez TP fabryki papieru (cała produkcja na własne potrzeby),
    od założenia przez TP firmy windykacyjnej (wszystkie usługi na własne
    potrzeby). Obie formy działalności wymagają nakładów finansowych,
    pracowników, specjalistycznej wiedzy i doświadczenia i obie nie są
    statutową działalnością spółki TP.

    > Dla siebie nie pieke (znaczy pieke, ale jako hobby), jednak prowadzac
    > odpowiednio duze przesiewziecie, w ktorym chleba potrzebowalbym duzo -
    > zastanowil bym sie nad wlasna piekarnia.
    >
    > Zreszta - po co daleko szukac - zdaje sie ze przy hipermarketach dzialaja
    > piekarnie...

    1. Należałoby się zastanowić, czy są one faktycznie opłacalne - patrz
    punkt 3.
    2. Oprócz wypieków na miejscu dostępny jest również chleb z zewnątrz -
    dlaczego?
    3. Być może powodem istnienia piekarni nie są względy finansowe z
    zarobku ze sprzedaży chleba, tylko z innych produktów. A piekarnia jest
    tylko sposobem ściągnięcia klientów do supermarketu (niektórym zależy
    właśnie na wypieku na miejscu, ponadto zapach pieczonego chleba
    korzystnie wpływa na nastrój niektórych klientów).

    Natomiast prowadzenie windykacji przez pracownika TP, a nie przez firmę
    zewnętrzną nie jest powodem, który mógłby zwiększyć przychody TP (nikt
    nie rozumuje: wezmę telefon w TP, albo wezmę większy abonament, ponieważ
    oni sami windykują swoje wierzytelności, a ja to tak lubię..., w
    przeciwieństwie do hipermarketu: kupię tam chleb, bo jest świeży, pieką
    na miejscu).

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz