  • Data: 2007-08-21 09:47:10
    Temat: Re: OC - zmiana wlasciciela samochodu
    Od: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "badzio" <b...@n...epf.pl> napisał w
    wiadomości news:fae7ac$jak$2@inews.gazeta.pl...
    > Patrze, patrze a tu Krzysiek porozsypywal nastepujace haczki:
    >
    > Mylisz sie. OC przechodzi wraz z samochodem na nowego wlasciciela.
    >
    > --
    > badzio

    masz rację badzio, ale oczywiście w przypadku pytającego nie ma to zadnego
    znaczenia i moja odpowiedz tez jest w pozostalej czesci trafna;

    tak na marginesie - sprawdzilem ustawe o ubezpieczeniach obowiazkowych (...)
    dotyczącą OC i tam jest dosc dziwnie napisane - wg tej ustawy prawa i
    obowiazki z umowy OC przechodza na nabywce samochodu, na ktory to OC bylo
    wykupione; jest termin 30 dni na rezygnacje; z drugiej strony jest
    znowelizowany art.823kc o ktorym pisalem, a ktory mowi, ze te prawa i
    obowiazki MOGĄ przejsc na nabywce, a zatem nie ma tu jak to jest w ww.
    ustawie automatyzmu; na dodatek przejscie tych praw jest uzaleznione od
    zgody ubezpieczyciela, chyba ze umowa ubezpieczenia lub OWU stanowia
    inaczej;

    na pierwszy rzut oka zachodzi sprzecznosc; prawnik by powiedzial - ze ustawa
    szczegółowsza uchyla przepisy ustawy ogolnej - czyli ustawa o ubezpieczniach
    obowiazkowych (...) uchyla postanowienia kodeksu cywilnego; pytanie
    zasadnicze - czy nie mozna bylo troche inaczej znowelizowac KC aby
    dostosowac do przepisow ustawy o obowiazk. ubezp. - nie lepiej bylo napisac
    w art.823kc ze prawa moga przejsc na nabywce rzeczy ubezpieczonej, chyba że
    przepisy szczególne stanowią inaczej

    troche dziwna ta obecna konstrukcja prawna

    pzdr