    From: kuba <j...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nieznajomosc przepisow a odpowiedzialnosc
    Date: Sun, 24 May 2009 18:05:10 +0200

    Ajgor pisze:

    > No wlasnie chce sie dowiedziec, gdzie to jest zapisane. Bo jak nie jest, to
    > niby dlaczego sie tego trzymac?
    > Czy mamy obowiazek trzymac sie zasad, ktore nie sa nigdzie zapisane?

    Nie tyle jest zapisane, że musisz się stosować do przepisów, tylko są
    przewidziane sankcje za niestosowanie się do nich i nie jest napisane,
    że nieznajomość przepisu chroni przed sankcją.

    Choć oczywiście są od tego wyjątki, niektóre nawet wymagają wyczucia.
    Jedna sprawa to prawo karne, które to już było tu powoływane. Ja dorzucę
    obowiązek pouczania co do treści przepisów istniejący w różnych
    procedurach i zasada, że błędne pouczenie nie może szkodzić osobie,
    która zastosowała się do jego treści.

    pozdrawiam
    kuba