    From: "l...@g...com" <l...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Niezapłacona faktura VAT / Prawo autorskie
    Date: Wed, 14 Jan 2009 16:29:40 -0800 (PST)

    On Jan 13, 7:34 pm, "MAYkel" <m...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > materiałach reklamowych. min. ulotki i publikacja w prasie. Jasne jest dla
    > mnie że moje prawa autorskie zostały złamane. W związku z tym mam pytania:
    >
    > 1. Czy zamawiający ma jakiś ustawowo określony czas na poinformowanie o nie
    > przyjęciu faktury, lub zgłoszeniu roszczeń reklamacyjnych i czy jeśli tego
    > nie zrobi to można domniemywać ze faktura została zaakceptowana.
    > 2. Czy mam szanse wyegzekwować płatność faktury przed sądem jeśli nie
    > zawarłem pisemnej umowy na wykonanie zlecenia.
    > 3. Jakiego odszkodowania mogę żądać za złamanie praw autorskich?
    Art. 79. ustawy o prawie autorskim mówi o 3 krotności wartości w
    przypadku zawinionego naruszenia praw autorskich. Samo naruszenie to
    Art. 116.
    > 4. Czy ewentualnie w jednym pozwie mogę zawrzeć roszczenia odszkodowawcze i
    > zapłaty za fakturę, i co się z tym wiąże czy sąd może np. nie uznać roszczeń
    > związanych z płatnością za fakturę a uznać roszczenia odszkodowawcze
    > związane ze złamaniem praw autorskich?
    Po pierwsze IANAL, ale wg. mnie lepiej iść w naruszenie, tam
    przynajmniej jest określona kwota i będzie to 3-krotność wartości na
    fakturze. W przypadku niezapłacenia faktury może się skończyć na
    nakazaniu zapłacenia wartości na fakturze. Tylko, czy masz papier, że
    zleceniodawcy nie podobają się zdjęcia i nie zapłaci? Może się
    tłumaczyć, że ustalał zapłatę w późniejszym terminie, a Ty go
    próbujesz wrobić. Oczywiście przydałby się materiał dowodowy w postaci
    negatywów/plików RAW z aparatu, że to są Twoje zdjęcia, oraz
    materiały reklamowe, w których zostały użyte bez Twojej zgody.