eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNiewydanie świadectwa pracy, odszkodowanie, kupno mieszkania › Re: Niewydanie świadectwa pracy, odszkodowanie, kupno mieszkania
    From: kuba <j...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Niewydanie świadectwa pracy, odszkodowanie, kupno mieszkania
    Date: Mon, 15 Jun 2009 21:48:29 +0200

    Marcin Debowski pisze:

    > Dlaczego uważasz, że taki zapis w KP wyczerpuje możliwości odszkodowawcze
    > na ogólnych zasadach KC? Jeśli tylko potrafi udowodnić związek....

    Mnie też się tak wydaje. W końcu mamy wyraźne ograniczenie kwotowe.
    Zresztą wpasowuje się to w brzmienie art. 361 par. 2 KC, który mówi o
    tym w jakim zakresie następuje naprawienie szkody, ale tylko >>w braku
    odmiennego przepisu ustawy lub umowy<<.

    Po drugie, nie rozumiem, dlaczego uzależniasz przejście na zasady ogólne
    od wykazania związku, skoro związek musi być wykazany nawet przy
    zastosowaniu art. 99 KP?

    pozdrawiam
    kuba