eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNiewydanie świadectwa pracy, odszkodowanie, kupno mieszkania › Re: Niewydanie świadectwa pracy, odszkodowanie, kupno mieszkania
    From: kuba <j...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Niewydanie świadectwa pracy, odszkodowanie, kupno mieszkania
    Date: Mon, 15 Jun 2009 12:57:01 +0200

    jkr pisze:
    > Witam,
    > wiem, że z racji niewydania w terminie świadectwa pracy należy sie
    > odszkodowanie. Wiem też że odszkodowanie to należy się nie tylko za
    > straty poniesione w związku z niemożnością znalezienia sobie bez owego
    > świadectwa nowej pracy itp. Wiem również, że fakt poniesienia straty
    > należy udowodnić. Teraz moje pytanie. Co jeśli podpiszę teraz umowę
    > przedwstępną kupna mieszkania, zapłacę zaliczkę, a potem, przez
    > niewydanie świadectwa pracy nie dostanę kredytu i stracę wpłacone
    > pieniądze? W par. 99 KP jest napisane, że odszkodowanie nie może być
> [...]

    W mojej interpretacji utracenie zaliczki może stanowić szkodę, którą
    pracodawca będzie musiał naprawić, jeśli będziesz w stanie wykazać, że
    utrata tej zaliczki stanowi normalne następstwo niewydania świadectwa
    pracy (adekwatny związek przyczynowy).
    Nie musisz wykazywać, że pracodawca szkodę przewidywał lub mógł
    przewidzieć, gdyż jego odpowiedzialność nie jest oparta na zasadzie winy.
    W żadnym razie odszkodowanie nie będzie jednak wyższe niż wynagrodzenie
    za 6 tygodni.

    pozdrawiam
    kuba