eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNieuprawnione przechowywanie danych karty kredytowej - do jakiej instytucji iść ze skargą? › Re: Nieuprawnione przechowywanie danych karty kredytowej - do jakiej instytucji iść ze skargą?
  • Data: 2012-02-09 23:06:56
    Temat: Re: Nieuprawnione przechowywanie danych karty kredytowej - do jakiej instytucji iść ze skargą?
    Od: Kajetan Malkontowicz <k...@m...org> szukaj wiadomości tego autora

    > A jeśli nie VISA, to to ma jakieś znaczenie?

    VISA jasno definiuje taką procedurę. Co do pozostałych to nie znalazłem.

    > Kod CVV2 praktycznie nigdy nie jest potrzebny sklepowi do autoryzacji
    > transakcji. Może on być wymagany tylko przez sklepy, które w ten sposób
    > mogą odrzucić część fraudów (np. wygenerowanymi albo przepisanymi
    > z kwitów sklepowych numerami).
    W takim razie niby na jakiej podstawie transakcja miałaby dojść do
    skutku? Znajomość samego numeru karty nie umożliwia autoryzacji transakcji.

    > Ciekawe w którym banku, podaj nazwę banku i treść odpowiedniego punktu
    > w regulaminie.
    W dowolnym banku, zakładając że takie zlecenie zostało złożone.

    > Takie "zablokowanie zgody" nazywa się zwykle "zastrzeżeniem" karty.
    > Czasem jest możliwość zablokowania tylko transakcji np. internetowych.
    Mylisz pojęcia. Opisywana sytuacja nie wymaga zastrzeżenia karty tylko
    zablokowania możliwości obciążania karty przez konkretnego sprzedawcę.

    --
    pozdrowienia
    Kajetan