  • Data: 2012-08-14 00:09:33
    Temat: Re: Nieuczciwy najemca mieszkania
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 12 Aug 2012, Uni wrote:

    > Wiesz - ja na tych paragrafach się nie znam - ale wpisując w google już samo
    > tylko słowo "kwota" możesz dostać taką informację - widzę że tą kwotę
    > podwyższyli - 400 zł było kiedyś - poczytaj :
    >
    > http://pit-gazeta.pl/kwota-wolna-od-podatku.html

    To nie jest dobry pomysł.
    I fakt zapisania w gazecie również.
    W Polsce nie ma dla podatku dochodowego kwoty wolnej od opodatkowania,
    wbrew temu, co wypisują w większości gazet, jest coś, co można by nazwać
    "kwotą podatku nie podlegającego wpłacie".
    W sporej części przypadków rzeczywiście oba pojęcia (kwota wolna oraz
    dolny próg "niepłaconego podatku") dają bardzo zbliżony wynik - bo
    dopóki wyliczony podatek nie przekroczy wartości progu, podatku się
    nie płaci tak JAKBY przychód do pewnej wartości był wolny od podatku.
    Ale nie zawsze - a powód jest taki, że istnieją odliczenia i doliczenia.
    Można się naciąć, posługując się uproszczeniem.

    W efekcie, pojęciem "kwoty wolnej" można się posługiwać na tych samych
    zasadach, na jakich można używać pojęcia siły odśrodkowej: jak dobrze
    wiesz, na czym polega nieprawidłowość tego określenia, to w sumie
    bez różnicy co powiesz ;)
    Ale jak nie wiesz, to można i perpetuum mobile chcieć na podstawie
    tej niewiedzy budować, tyle, że działać nie będzie.

    Krótko:
    - nie ma w .pl kwoty wolnej od podatku
    - od *każdej* kwoty trzeba policzyć podatek
    - jak podatek wyjdzie niższy niż wartość progowa, to się nie płaci nic
    - ale niepłacenie nie zwalnia od obowiązku złożenia deklaracji
    (za niezłożenie deklaracji jest mandat, fakt, że podatek do zapłaty
    wyszedł zero nie stanowi kryterium niedawania mandatu)

    pzdr, Gotfryd