  • Data: 2007-06-22 08:16:04
    Temat: Re: Nieprawdziwe informace na stronie www
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 21 Jun 2007, Marek wrote:

    > Ktoś na www podał nieprwdę, z zamiarem zdyskredytowania znajomego. Jak w
    > sądzie wykazać, ze na stronie były własnie takie materiały ? Net jest
    > ulotny: dziś coś jest, jutro nie będzie. Wydruk: przecież można zawsze
    > dowolny spreparować. Jak to załatwić ??? Notariusz może to poświadczyć ?

    AFAIR przykłady spraw z notarialnym potwierdzeniem treści były kiedyś
    na grupie, powinno być w archiwum. Raczej szło o zabezpieczenie treści
    typu "wystawienie nie swojego zdjęcia", ale idea pasuje :)
    A sprowokowanie "zebrania" kopii przez netsprinta, gugla (cache trzyma
    przez jakiś czas kopię!), waybackmachine itp. IMHO nie zawadzi.

    > Inne metody ???

    Piszę z głowy czyli z niczego, ale też powinno być w archiwach, albo
    niniejszej grupy albo prfc - ale niestety z podaniem podstawy prawnej
    z przepisów karnych PA, o mam:
    http://groups.google.pl/group/pl.rec.foto.cyfrowa/br
    owse_frm/thread/f5826f4b0410d025/dd9826a8f5b42a56
    ...więc nie wiem czy dla innych przypadków znajdzie zastosowanie.

    pzdr, Gotfryd