    From: Krzysztof Stachlewski <s...@f...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nieoznakowany radiowoz - przekroczenie przepisow
    Date: Fri, 06 Jul 2007 09:35:42 +0200

    Sonix napisał(a):
    > Witam,
    >
    > Czy jest jakis akt prawny pozwalajacy policjantom w nieoznakowanym
    > radiowozie (to auto nie jest uprzywilejowane(?)) pedzic za piratem
    > drogowym z predkoscia 150 km/h przy ograniczeniu do 90 km/h ?
    > Czy w takim wypadku prowadzacy nieoznakowany radiowoz nie lamie tak samo
    > przepisow jak pirat drogowy ?
    >
    > Szukam, szukam i nie moge nic na ten temat wyszukac. Prosze o pomoc.

    Pokorespondowałem sobie kiedyś trochę na ten temat z policją z Olsztyna.
    Kręcili, mącili... w końcu stwierdzili, że im tak wolno
    bo "nie popełnia wykroczenia, kto... "
    - musiałbym znaleźć to pismo,
    żeby sobie przypomnieć na co dokładnie się powołali.
    W każdym razie było to mocno nonsensowne.

    A panowie zrobili akcję, gdzie najpierw mnie sfilmowali
    jak przekraczam podwójną ciągłą (przekroczyłem!),
    a następnie wyprzedzili, odjechali na parę km po to by zdążyć się
    zatrzymać i pomachać mi lizaczkiem z pobocza.

    Na pytanie, czemu nie użyli koguta padło "a bo spada nam",
    "właściwie to ma pan rację, ale może pan sobie pisać skargi,
    i tak nam nic nie zrobią".

    Nic się na to nie poradzi. To państwo policyjne.
    Musiałby ktoś bardzo ważny się wkurzyć.

    Stach