    From: Wojciech Wrodarczyk <"wojciech.wrodarczyk "@wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nieopłacona opłata parkingowa
    Date: Fri, 23 Mar 2012 17:10:28 +0100

    W dniu 2012-03-22 09:18, tomekx pisze:

    > Karteczki już nie mam - wywiało. Niech oddają do sądu, choć na kartce było
    > napisane że załatwią to jakoś "administracyjnie". Nie wiem też czy będzie w
    > to angażowany sąd. O kosztach sądowych, czy egzekucyjnych nic nie było
    > napisane, tylko o karze 50zł, więc niech sobie załatwiają.
    >
    > Parkomatów tam nigdzie nie ma. Chodzą tylko czasami "strażnicy" w
    > odblaskowych ubrankach. Tam nikogo nie było. Wątpię w zdjęcie, wątpię też w
    > to, że było dwóch strażników i będzie dwóch świadków. Takie coś pewno zdarza
    > się nagminnie i zdaje mi się, że nie oddają tego do żadnego sądu, bo taki
> [...]
    Z własnego doświadczenia:
    - właściciel dostaje upomnienie w stylu: minęło już tyle a tyle , a kasy
    wciąż ni ma, dajemy ci jeszcze 7 dni a potem do komornika. koszt
    upomnienia 8,8, przy odrobinie szczęścia kilka takich spraw na jednym
    upomnieniu. brak możliwości odwołania.
    - po bliżej nieokreślonym okresie dzwoni poborca podatkowy z UM (u mnie,
    bądź innego gminy czy powiatu) z informacją: panie mam tutaj tytwyk na
    kwotę taką a taką, wpłaci pan dobrowolnie czy nie? jesli nie to:
    - zajęcie rachunku w losowo wybranym banku, najczęściej tym najbardziej
    popularnym w okolicy (u nas trafiło do bre banku i ing). jako kopia
    tytwyk przychodzi do nas. brak dodatkowych kosztów (poza uprzednim 8,8).

    - teraz mamy możliwość odwołać się do 7 dni, ale kasy na koncie już nie
    ma bo ściągneli. + koszty zajęcia w banku.

    - odwołujesz sie do PrezMiasta, NaczGminy lub StarPow. do 7 dni i
    czekasz 30 na odpowiedz. Prawie na pewno ją odrzucą.

    - znowu masz 7 dni na odwołanie tymrazem do samorządowego kolegium
    odwoławczego. Oni mają bliżej nieokreślony czas na rozpatrzenie.

    Mogą uznać zarzuty, skierować do ponownego rozpatrzenia lub odrzucić.

    - w ostatnim przypadku masz 7 dni na odwołanie się do Woj.KO i procedura
    jak wyżej,

    - aż w końcu do sądu. tego jeszcze (i tego powyżej) nie przerabiałem.

    Niemniej kasa leży na koncie miasta.