  • Data: 2008-09-07 22:05:00
    Temat: Re: Nielegalne oprogramowanie w firmie - jak to jest teraz?
    Od: mvoicem <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Jan Bartnik wrote:

    > Ze tego prawo zabrania :) Wykonanie kopii nie jest niezbedne do ich
    > funkcjonowania... przy zalozeniu, ze czcionka to program komputerowy.

    Przy założeniu że jest takim programem, mam wątpliwości ... idąc twoim
    tokiem myślenia art 75.2.1 byłby zawsze martwy. Sytuacje kiedy bez
    zrobienia kopii zapasowej program nie działa są niezwykle rzadkie. Bodajże
    raz się spotkałem z przypakiem żeby program wymuszał zrobienie kopii
    zapasowej samego siebie. Tyle że taki przypadek znowu nie jest rozpatrywany
    w art. 75.2, bo tam jest o "nie wymaga zezwolenia uprawnionego"....

    Jedyna (wg. mnie) możliwa interpretacja tego przepisu odnosi się do
    sytuacji kiedy kopia zapasowa jest używana - czyli np. utrata/zniszczenie
    oryginału.

    p. m.