    From: "raBi" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nie zapłacona rata ubezpieczenia
    Date: Fri, 16 Oct 2009 21:49:05 +0200

    news:hba5bs$2to$1@news.onet.pl...
    .

    > A ja pomyślałem o nieobowiązkowym AC lub innym majątkowym. :)
    >
    > A wtedy ... ?

    A wtedy Kodeks cywilny - art. 814, par. 3 " W razie opłacania składki w
    ratach niezapłacenie w terminie kolejnej raty składki może powodować ustanie
    odpowiedzialności ubezpieczyciela tylko wtedy, gdy skutek taki przewidywała
    umowa lub ogólne warunki ubezpieczenia, a ubezpieczyciel po upływie terminu
    wezwał ubezpieczającego do zapłaty z zagrożeniem, że brak zapłaty w terminie
    7 dni od dnia otrzymania wezwania spowoduje ustanie odpowiedzialności".

    Więc jeśli chodziłoby o AC lub inne ubezpieczenie majątkowe, to też nie
    będzie tak jak napisała Imieninka.
    Jak TU nie wezwie do zapłaty lub nie minie jeszcze 7 dni od doręczenia
    wezwania, to TU cały czas świadczy ochronę. W przypadku wystąpienia szkody
    odszkodowanie wypłaci. Co do zaległej składki to najpewniej w OWU stoi coś o
    kompensacie (potrącenie składki z wypłacanego odszkodowania).

    Pozdrawiam
    raB