  • Data: 2008-06-30 11:57:37
    Temat: Re: Nie wejdzie Pan na koncert z aparatem...
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    PSYLO pisze:

    > Jeśli nikt by Cię nie poinformował o np. obowiązku jazdy na światłach,
    > to też byś się kłócił z policjantem?

    Sęk w tym, że obywatele są rutynowo informowani o przepisach -
    informacja ma postać Dzienników Ustaw i przed poinformowaniem
    społeczeństwa o nowym przepisie nie ma on mocy prawnej.

    > Regulamin _musi_ być obecny na
    > takiej imprezie.

    Tyle że regulamin musi mieć umocowanie w ustawie, a takie nie dają
    podstawy do zakazywania własnych napojów (poza alkoholem) czy innych
    przedmiotów (z wyjątkiem przedmiotów niebezpiecznych).

    Co więcej nawet jeśli potraktować regulamin jako umowę cywilną, to IMHO
    będzie to klauzula niedozwolona, bo wymagają zawarcia innej umowy (umowy
    przechowania). Patrz: Kodeks Cywilny, artykuł 385(3) punkt 7.

    [ciach]

    > Próbujesz przekształcić w skrajność całkiem logiczne postanowienia
    > organizatora.

    Logiczne?