    From: Hikikomori San <h...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Namierzeni za używanie sieci p2p
    Date: Tue, 03 Oct 2006 20:08:31 +0200

    Jasko Bartnik wrote:

    > A chodzilo mi akurat o to, ze policja modyfikuje program tak aby mogla
    > kontrolowac sciagajacych. Wlamuja sie do mojego samochodu (z punktu
    > widzenia producenta oprogramowania), zeby lapac przestepcow?

    Ja bym byl jednak o zaniechanie porownan softu do samochodow. Sprawia to
    wiele nieporozumien, bo porownywanie czegos niematerialnego z
    materialnym zawsze bedzie sprawiac klopoty przy analogiach.

    Ot chocby skopiowanie nielegalne programu nie powoduje, ze oryginal
    znika. Z samochodami zas jest tak, ze skradzione auto ma zlodziej, a
    wlasciciel juz nie...

    > A jesli
    > jestem tym, ktoremu sie nosnik zepsul albo zagubil a licencja jest ok?

    No to taka osoba latwo sie wytlumaczy, bo pokaze licencje podczas
    kontroli oprogramowania.

    Porownaj kontrole oprogramowania do kontroli drogowej - zostajesz
    wylosowany suszarką. Jak przekroczyles predkosc, to dostajesz mandat.
    jak się okaze, ze jestes pijany, to ci zabiora prawko, a jak sie okaze,
    ze zaczniesz strzelac do policjantow, to prawdopodobnie cie zastrzela...

    > Wolno tak policji czesac moj komputer podszywajac sie pod cudze
    > oprogramowanie?
    > Nie mozna by czasem tak podrzucic jakiegos wegierskiego
    > filmu z malymi dziewczynkami i od razu druga ekipa wywalic drzwi i
    > aresztowac za posiadanie materialow z pedofilia?

    Jak to sie mowi - klamstwo ma krotkie (tfu tfu) nogi. Taki
    e"podrzucanie" to jednak ryzyko. Bo polija moze cie zwinac, ale jak
    prokurator nie przekona sadu, ze to oni maja racje, to .. nic ci nie
    zrobia...

    A wrabianie kogos "na film z pedofilia"... No nie wiem, moze WSI
    wrabialo jakichs politykow. Nie sadze, zeby zajmowali się szaraczkami
    ;)))