eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNakaz zapłaty z klauzulą wykonalności i egzekucja komornika na cudze nazwisko. › Re: Nakaz zapłaty z klauzulą wykonalności i egzekucja komornika na cudze nazwisko.
    From: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nakaz zapłaty z klauzulą wykonalności i egzekucja komornika na cudze
    nazwisko.
    Date: Sun, 2 Apr 2006 21:33:17 +0200

    Użytkownik "Tiger" <c...@c...pl> napisał w wiadomości
    news:18a1c$4430104d$d4ba847f$4076@news.chello.pl...

    > Zaraz zaraz, czy to sie aby czasem nie przedawnilo? Na jakiej podstawie
    > komornik egzekwowal wierzytelnosc, jezeli byla ona przedawniona? Musisz
    > blizej nakreslic przebieg wydarzen (czyli: data powstania dlugu, data
    > wyroku egzekucyjnego, data nadania klauzuli wykonalnosci, etc...) i wtedy
    > ktos znajacy sie na prawie lepiej ode mnie bedzie w stanie powiedziec, czy
    > wierzytelnosc przedawnila sie, czy nie.

    Oj to działa tak:

    Przedawnienie jest po 3 latach od terminu zapłaty, ale nie z automatu,
    tylko w sprzeciwie do wyroku musisz się powołać na art. 118KC. Wierzyciel to
    może wystąpić o nakaz i po 50 latach, a ty możesz ten nakaz podważyć na
    podst. powyższego art. Od wydania wyroku wierzyciel ma 10 lat na
    wyegzekwowanie wyroku. Jeśli przed upływem tego terminu wykona jakąś
    czynność prawną, np. odda wyrok do egzekucji komorniczej, to mamy kolejne 10
    lat.

    > Zle, ze Twoja siostra zaplacila. Podejrzewam, ze teraz te pieniadze sa juz
    > nie do odzyskania.

    Tyle to i ja wiem, pozostaje zapewne skarga do sądu na czynności
    komornika, oraz wniesienie zawiadomienia o przestępstwie do prokuratury.
    Zapewne jakieś kruczki się znajdą, typu "umyślne doprowadzenie do
    niekorzystnego dysponowania mieniem", oszustwo w celu osiągnięcia
    nienależnej korzyści majątkowej.