    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nakaz zapłaty sprzed 12 lat...
    Date: Sat, 05 Nov 2011 11:02:31 +0100

    W dniu 2011-11-03 22:49, wromek pisze:
    > Witam szanownych grupowiczy,
    > moja mama dzisiaj odebrała pismo od komornika:
    > -zawiadomienie dłużnika o wszczęciu egzekucji i wezwanie do zapłaty
    > należności,
    > -żądanie udzielenia wyjaśnień,
    > -postanowienie.
    >
    > Nakaz zapłaty z KW z 8.1.1999 na kwotę 746 pln + odsetki do 19.10.2011 w
    > kwocie 1692 pln.
    > Mama nie wiedziała nawet o tym, że ktoś coś od niej kiedyś chciał, nie
    > dostała (może nie odebrała) nakazu zapłaty i się uprawomocnił.
    > Nie wspominam już o tym, że nie kupowała na termin płatności paliwa do auta
> [...]

    Sprawa "niewiedzenia" o nakazie:

    - udać się do sądu, przejrzeć akta (tylko zamówić wcześniej przez
    telefon, bo już je w archiwum myszy gryzą), zobaczyć na jaki adres był
    wysłany pozew. Jak na "nieprawidłowy", to jest podstawa do wniesienia
    sprzeciwu, jako że wówczas termin jeszcze nie minął (jeśli oczywiście
    jakieś zarzuty mamy)

    Sprawa przedawnienia:

    - przedawnienie nakazu to 10 lat. Pójść do komornika, obejrzeć tytuł
    wykonawczy, powinny być na nim ślady po wcześniejszych egzekucjach.
    Jeśli nie ma, powołać się na przedawnienie.

    --
    Liwiusz