  • Data: 2004-12-23 13:16:41
    Temat: Re: Nagrywanie urzednika...
    Od: adamb <z...@w...abkom.tk> szukaj wiadomości tego autora

    Robert Tomasik napisał(a):
    > A ja myślę, że najbardziej pomocna będzie treść art. 31 Ust. z dnia 12
    > listopada 1965 r. Prawo prywatne międzynarodowe: "Zobowiązanie nie
    > wynikające z czynności prawnej podlega prawu państwa, w którym nastąpiło
    > zdarzenie będące źródłem zobowiązania." Przypominam, ze nagrywamy w Polsce.

    Jednak, czy mówimy o czynność zakazanej prawnie, czy też o naruszeniu
    prawa osoby do prywatności ??
    W pierwszym przypadku masz rację, w drugim już niekoniecznie.
    Powody są co najmniej dwa:
    - prawa osoby zależą od miejsca, w którym się ona znajduje. Więc
    stwierdzenie naruszenia tych praw jest oczywiste, bez względu na
    lokalizację osoby nagrywającej, lokalizację sprzętu nagrywającego, a
    także lokalizację samego dysku na którym prowadzony jest zapis (mogą być
    zupełnie różne).
    - sąd stanowy może postąpić w przypadku prawa międzynarodowego
    identycznie, jak z prawem "międzystanowym".

    --
    pozdrawiam
    Adam