  • Data: 2010-05-04 10:55:02
    Temat: Re: Nachodzenie, prześladowanie prcownika w miejscu pracy
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    Miecio pisze:

    > Sprawy poszły na tyle daleko, że pracownik poprosił mnie o pomoc.
    > Próbowałem rozmawiać z tą kobietą - bezskutecznie (to jakaś totalna
    > wariatka) Policja też nam nie pomogła (zanim przyjadą to jej już nie
    > ma). Co zrobić z takim problemem?? Przecież nie będę zatrudniał przez
    > nią ochrony.

    Czy wariatka wdziera się do jakiegoś np. biura, które generalnie nie
    jest przeznaczone dla osób postronnych? Czy proszona o wyjście nie
    opuszcza jakiegoś terenu firmy nie udostępnianego publicznie (np. hala
    sklepowa) i robi awanturę?

    Jeśli tak jest, to kobieta popełnia przestępstwo (naruszenie miru
    domowego) i można zastosować zatrzymanie obywatelskie do przyjazdu policji.

    Jeśli tylko się awanturuje (zakłóca spokój) to jest to tylko
    wykroczenie, ale teoretycznie zatrzymanie obywatelskie też działa.

    Niemniej jednak jest to możliwe tylko w trybie art. 243 KPK: na gorącym
    uczynku i jeśli istnieje obawa ukrycia się lub nie można ustalić jej
    tożsamości.