    From: A <...@...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Moment kiedy Stoen powinien zmienić taryfę z C11 na G11
    Date: Mon, 17 Nov 2008 16:25:52 +0100
    Sender: o...@a...neoplus.adsl.tpnet.pl

    Robert Tomasik wrote:

    > Użytkownik "A" <...@...pl> napisał w wiadomości

    > A korzystałeś w tym okresie z prądu? Jeśli tak, to mają oczywiście prawo
    > pobrać opłatę nawet nie mając w ogóle podpisanej umowy.

    W sumie tak i nie chcę się tu wykręcić od płacenia. Tyle, że nikt mi nie
    powiedział tego. Nie było protokołu odbioru licznika (licznik nie musiał
    być przecież wyzerowany) czy jakiegoś pisma. Po prost zauważyłem, że prąd w
    gniazdkach jest.

> [...]
    > o zmianie sposobu użytkowania nie ma żądnego znaczenia, skoro tylko
    > poinformowano ich przed wystawieniem faktury. Stosowana taryfa zależy od
    > sposobu użytkowania, a nie daty doręczenia informacji. Gdyby ta informacja
    > do STOEN doszła po wystawieniu faktury (jeszcze raz przeczytałem Twoje
    > wystąpienia, ale nie precyzujesz tego), to zasadnym byłoby żądanie korekty
    > i zwrotu już wpłaconych pieniędzy. Jeśli zaś fakturę wystawiono po
    > otrzymaniu informacji, to zapłacić bezsporna kwotę obliczoną wg taryfy dla
    > mieszkań i domagać się skorygowania faktury.

    Dostałem tzw. faktury zaliczkowe (czyli prognozy; za sierpień i wrzesień) a
    faktury rozliczeniowej jeszcze nie. Ma przyjść na dniach. Tych zaliczkowych
    mam nie płacić, bo "przyjdzie wszystko od nowa". Taka informacja w BOK
    Stoenu. Jednak już mi tam powiedziano, że w taryfie C11 będę płacił aż do
    października.
    Może jeszcze raz chronologia:
    14.02.2008r. podpisuję umowę in blanko, bo "nie podepną prądu"
    28.04.2008r pojawiają się wpisy od stoenu. Prawdopodobnie technik podpiął
    liczniki i prąd. I wpisanie taryfy C11
    06.06.2008r. urząd wydaje pozwolenie na zamieszkanie
    23.06.2008r. decyzje się uprawomocnia
    14.10.2008r. nieczytelna adnotacja na umowie
    23.10.2008r. Inwestor/budowlaniec informuje mnie i Stoen, że jest taka
    decyzja. Nie wiem kiedy do Stoeanu faktycznie pismo dotarło.
    30.10.2008r. podpisy referentów stoenu.
    03.11.2008r. stempel pocztowy na kopercie z fakturami zaliczkowymi i umową z
    tymi wszystkimi podpisami.

    Problem widzę taki, czy stoen miał prawo by zwlekać z odesłaniem umowy od
    28.04.2008r aż do 03.11 i podpisaniem jej 30.10 ? Nie powinien
    jej "niezwłocznie dostarczyć"?

    Gdybym miał te umowę i nic nie zrobił to bym sobie powiedział trudno niby
    wiedziałeś, więc teraz płać. Ale tak!

    A.