  • Data: 2004-07-25 14:15:32
    Temat: Re: Moc prawna umowy
    Od: "M" <t...@c...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > w jakim ty wogokle swiecie zyjesz? moze wyjdz wrescie z domu na ulice i
    > zobacz jak wyglada zycie a nie pier***** glupot o umowach ustnych i innych
    > bzdurach w ktore wierzysz chyba tylko ty i tobie podobni frajerzy....
    > przypominam ze mamy 21 wiek.

    Nie chcialabym psuc Twojego doskonalego samopoczucia i wiary we wlasna wiedze
    ale - umowy ustne nie dosc ze sa, to jeszcze - wyobraz sobie - funkcjonuja w
    praktyce permanentnie. Zeby jeszcze tego bylo malo - jakby sie zastanowic, to
    umowy ustne sa czesciej zawierane niz umowy w jakiejkolwiek innej formie.

    A zeby bylo weselej przypominam, ze oprocz umow pisemnych (w tym w
    szczegolnych formach) oraz umow ustnych mozliwe jest jeszcze zawarcie umowy
    nawet bez porozumienia ustnego (tzw. per facta concludendia) i - co wiem z
    praktyki prawniczej - sa one takze dosc notorycznie zawierane, szczegolnie w
    obrocie profesjonalnym.

    Natomiast zupelnie odrebnym problemem jest kwestia dowodowa w przypadku
    zawarcia umowy ustnej czy tez przez zwykle dokonanie. A to juz ad casum bedzie
    albo bardzo trudne albo dziecinnie proste.

    Pozdrawiam i zalecam ciutwiecej elastycznosci