    From: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Mirrorowanie stron www a prawa autorskie
    Date: Sat, 23 Oct 2004 08:06:46 +0800

    In article <clb402$rlb$1@sunflower.man.poznan.pl>, Miernik wrote:
    > Że co? Źródło proszę tej wątpliwej informacji.

    Rozumiesz istotę akronimu ZCW? Ale przynajmniej zmusiłeś mnie do
    pogrzebania po sieci w tym zakresie :) i wychodzi na to, że obecnie,
    przynajmniej w pierwszym przybliżeniu w Stanach jest jak w Polsce. Co do
    zastrzegania:

    The use of a copyright notice (to rozumiem jako zatrzeżenie) is no longer
    required under U. S. law, although it is often beneficial. Because prior
    law did contain such a requirement, however, the use of notice is still
    relevant to the copyright status of older works.

    Notice was required under the 1976 Copyright Act. This requirement was
    eliminated when the United States adhered to the Berne Convention,
    effective March 1, 1989. Although works published without notice before
    that date could have entered the public domain in the United States

    Słowem od 1989 nie trzeba zastrzegać, wcześniej trzeba było.

    Źródło: http://www.copyright.gov/circs/circ1.html

    --
    Marcin