eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoMieszkanie lokatorskie na wlasnosciowe i problem ze spadkobierca › Re: Mieszkanie lokatorskie na wlasnosciowe i problem ze spadkobierca
    From: TOmek <1...@N...wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Mieszkanie lokatorskie na wlasnosciowe i problem ze spadkobierca
    Date: Fri, 24 Apr 2009 10:19:00 +0200

    jureq pisze:

    > Spółdzielnia ma rację o tyle, że sprawa wkładu powinna być załatwiona.
    > Nie ma racji z kolei stawiając to jako warunek przekształcenia - ustawa
    > takiego warunku nie przewiduje. Poza tym ten wkład sprzed kilkunastu lub
    > kilkudziesięciu lat to zazwyczaj jakieś kilka złotych.

    Spoldznielnia tlumaczy ze wklad wg poprzednich przepisow (przed 2007
    rokiem) to 50% wartosci rynkowej mieszkania a obecnie to niemal 100%
    (odliczajac jakies smieszne pieniadze z wartosci ksiegowej czy cos
    takiego). Postanowienie sadowe o nabycie spadku w ktorym wg ustawy
    zostaly przydzielone nalezne czesci bylo przeprowadzone jeszcze w 2006
    roku. Pozniej byly problemy z gruntami i w koncu ostatni warunek
    spojdzielni to splata 1/16 wartosci rynkowej mieszkania aby je wykupic.

    Jesli ustawa nie przewiduje takiego warunku to na jaki artykul moge sie
    powolac?

    Za chwile sie okaze ze przepisy znowu wroca do poprzedniej formy i na
    wykupienie mieszkania na warunkach poprzednich (doplata do wartosci
    rynkowej) nie bedzie mnie stac.
    Dla mnie tez jest bardziej logiczne to ze wnuk (ten ktory chce swoja
    czesc) moze domagac sie swojej czesci nawet po sprzedazy mieszkania.A
    tak to wykup mieszkania jest blokowany a on traktuje swoja czesc jako
    lokate dlugoterminowa ktorej nie chce w chwili obecnej podjac.