eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoMiejsce garażowe (parkingowe) do wyłącznego korzystania lub używania › Re: Miejsce garażowe (parkingowe) do wyłącznego korzystania lub używania
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Mon, 19 Jun 2006 21:17:35 +0200
    Sender: Jaroslaw Matejczuk <J...@j...net>
    From: "mądrala" <jarekm_jasien(_wytnij_to_)@o2.pl>
    Subject: Re: Miejsce garażowe (parkingowe) do wyłącznego korzystania lub używania

    > Moim zdaniem takie prawo użytkowania należało by traktować jak
    > służebność gruntową dowiązaną do Twojego mieszkania. Stad może ona być
    > przedmiotem przekazania wraz z prawem mieszkania umową notarialną na
    > nowego właściciela. Chyba, że w umowach masz odmienne zastrzeżenia.

    dotąd myslałem, że jest to na ogół element umowy quad usum,
    na ogół prawa do wyłącznago korzystania sa ustanawiane przez dewelopera w
    momencie
    ustanawiania własności pierwszego lokalu i jego sprzedaży.
    Wersja ze służebnością jest ciekawa.
    Tak czy siak prawo takie kosztuje i jest zbywane z mieszkaniem.
    BTW, deweloperzy garaże sprzedaja jako osobne lokale użytkowe,
    jako pomieszczenia przynależne
    albo jako część nieruchomości wspólnej do wyłącznego korzystania,
    taki polski obyczaj.

    m.