    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Meldunek przy niepelnej wlasnosci mieszkania...
    Date: Thu, 03 Sep 2009 15:09:29 -0500

    NaTHaNiEL666 wrote:
    > Witam
    >
    > Czy w przypadku gdzie ja mam czesc praw (25%) do mieszkania gdzie jestem
    > zameldowany od trzydziestu paru lat

    mieszkasz tam?

    a pozostale moj ojciec z ktorym
    > jestem skonfliktowany i nie mieszka w tym lokalu od jakiegos czasu jak
    > rowniez nie przyczynia sie do remontow etc. moge zameldowac kogos z kim
    > zyje?

    ta osoba tam mieszka?

    Jezeli nie jakie poniose ew. konsekwencje jezeli moja partnerka
    > bedzie mieszkac bez meldunku a ojciec bedzie staral sie oponowac? Mozna
    > starac sie obejsc jakos ten problem?
    >
    > Z gory dziekuje za odpowiedz i pozdrawiam

    generalnie jeśli ty tam mieszkasz, to masz prawo zameldować dowolną
    osobę która z tobą mieszka (no powiedzmy). Jeżeli dodatkowo masz
    własność lokalu, niewanze w jakim procencie, to nikt nie bedzie robił
    problemów.

    jeśli ona tam mieszka, a ty nie, to urzędnik może robić problemy, że ty
    nie mieszkasz i że probujesz domeldować kogoś kto faktycznie nie mieszka
    do ojca, który wg urzednikow moze tam mieszkac i takie tam podobne bzudry.
    generalnie poproszenie o odmowe pisemna zalatwia problem.

    jesli chodzi o kary, to od karania jest policja. mozna zarobic do 1000
    zl grzywny

    jesli ona mieszka i z byle powodu policja ja tam wylegitymuje to moze
    zarobic mandat, ze sie nie zameldowala.

    dziala to tez w druga stone, jesli wlasciciel lokalu wie ze osoba
    mieszkajaca sie nie zameldowala sie tez moze zarobic mandat.
    kij ma dwa konce, wiec oponujacy ojciec tez moze zarobic mandat, ze
    wiedzial, ze osoba mieszka bez meldunku i nie zglosil tego.

    w praktyce.
    wszystkim lacznie z urzednikami meldunek coraz bardziej zwisa i slusznie.

    karanie mandatami za brak meldunku sluzy policji zwykle w stosunku do
    zbyt glosno imprezujacych studentow w wynajetych mieszkaniach. po prostu
    maja dobry argument, zeby lupnac studenta po kieszeni za to ze nie chce
    byc cicho.
    pozostalych zwykle sie nie czepiaja, chyba ze ktos podskakuje.