  • Data: 2006-06-23 05:18:02
    Temat: Re: Map1 - Emapa
    Od: simonking<s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Też jestem przeciwny łamaniu praw autorskich, jednak kwoty jakich żąda MAP1 są
    z lekka przesadzone. Z ilości pozwów wynika, że ta firma raczej żyje właśnie z
    pozwów a nie ze sprzedaży map, które można kupić w markecie za 79zł.

    Pierwszą propozycje jaką dostałem to zapłata 1198zł+vat (2x599zł za prawo do 1
    fragmentu mapy).
    Moje pytanie brzmialo: skad ta kwota? 599zł za 1 fragment mapy przygotowany
    przez nich, z naniesionym logo firmy i lokalizacja siedziby. Moj fragment mapy był
    goły, to ja sobie na niego naniosłem logo i miejscowość, wiec uważałem, że kwota
    599zł jest przesadzona. Nie wywarło to na nich wrażenia i dalej chcieli 1198zł.
    Zaproponowalem im wtedy wykupienie za kwotę 799zł+VAT 3 letniego prawa do
    używania 1 fragmentu mapy. Odpowiedzieli, ze mogą zgodzić się na kwotę 749zł
    tj. na prawo do rocznego używania fragmentu mapy + koszty radcy prawnego.
    Na tym narazie stanęło.
    Szukam ludzi, którzy byli w sądzie. Na stronach obserwatorium w Puławach był
    komunikat, że obserwatorium przeprasza MAP1 za bezprawne użycie fragmentu
    mapy. Nie znalazłem niestety żadnego telefonu/emaila do tego obserwatorium,
    żeby sie dowiedzieć czy byli w sądzie i zapłacili kasę + komunikat czy skończyło się
    na komunikacie.
    Myśle, że w sądzie możnaby powalczyć tym bardziej, że MAP1 ma prawo odstąpić
    od swoich roszczeń, a cyfrowe dowody są faktycznie mało wiarygodne. Niestety
    jak przekalkulujemy sobie dojazdy do sądu, potem ewentualna przegrana na bliżej
    znaną kwotę to znowu jesteśmy w plecy.
    Jedyne co pozostaje to robić złą reklamę firmie MAP1 nie polecając kontaktów z tą
    firmą ani zakupów ich produktów ;)

    -> http://usenet.pomocprawna.info