    From: "pierwek" <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Małżeństwo, a zgoda od biskupa. - krótkie podsumowanie
    Date: Tue, 16 Sep 2003 11:29:25 +0000 (UTC)

    Wojciech Szweicer <w...@p...onet.pl> napisał(a) w artykule
    <bk6q9n$1m3$1@news.onet.pl>...

    > Niezupełnie tak jest.
    > 1. Sakrament, udzielony nawet osobie niewierzącej, jest ważny; (proszę
    > mnie nie pytać czemu)

    To jest logiczne. Chrzci się dzieci które nie mają pojęcia co sięz nimi
    dzieje. Byłem kiedyś świadkim (postronnym) jak chrzczono dziecko 3letnie
    które darło się na cały kościół NIE CHCE!!!! :) a ksiądz i tak oje
    ochrzcił... zabawnie było :)

    > 2. Sakramentu małżeństwa nie udziela ksiądz, tylko żona mężowi i mąż
    > żonie, w obecności Boga, którego przedstawicielem jest ksiądz.

    Taki biegły w piśmie to już nie jestem. Ale tu jest coś nie tak. Z tego
    wynika że niewierzący mąż udzieli sakramentu ślubu wierzącej żonie? Coś mi
    tu śmierdzi.
    Może mąż i żona przysięgają sobie w obecności Boga ale sakramentu udziela
    jednak ksiądz?

    > Jeśli p. Górniak weźmie teraz ślub kościelny (nawet nie rozumiejąc do
    > końca, o co chodzi), to po (odpukać) ewentualnym rozwodzie nie będzie
    > mógł już drugi raz wstąpić w związek małżeński ("kościelny").

    Tu już się kłania prawo kanoniczne :))) i "etawo ja nie znaju"...

    pozdr

    P.