  • Data: 2003-04-30 00:13:43
    Temat: Re: Mała roznica zdan
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    | Wiarygodności złożonych zeznań osądzi Sąd, pozatym podstawowym prawem
    | podejrzanego jest prawo do obrony na wszelkie sposoby, może nawet składać
    | fałszywe wyjśnienia i nikt go z tego powodu nie ukarze. Inaczej jest w
    | przypadku świadka, ten zawsze zeznaje zawsze po uprzedzeniu o
    | odpowiedzialności karne za składanie fałszywych zeznań.

    Czy nigdy nie widziałeś, albo nie słyszałeś o fałszywych zeznaniach? To, że
    ktoś zeznaje pod odpowiedzialnością karną, nie znaczy, że nie może kłamać.

    | To że jest jeden przeciw pięciu o niczym nie świadczy.

    Oczywiście nie przesądza rzeczy, ale wiarygodność takiego świadka spada, tym
    bardziej, że spośród tych pięciu tylko jeden będzie oskarżonym, pozostali
    najpewniej będą świadkami, skoro w zdarzeniu poniekąd czynnego udziału nie
    wzięli.

    | Pytanie do sceptyków, jaki interes miałby on w fałszywym oskarżeniu tych
    | ludzi.

    Po pierwsze niekoniecznie musi mieć jakikolwiek interes, by ich fałszywie
    oskarżać. Strach ma wielkie oczy. Może faktycznie stało tam kilku "dużych" i
    powiedzieli może w żartach coś głupiego, a facet się przejął. Nie było mnie
    tam, więc nie mogę ocenić. Po drugie, to możemy wymyślić wiele potencjalnych
    powodów, przy czym z uwagi na brak danych, będą to tzw. dywagacje
    akademickie. Nie wiem, czy jakiś miał, ale to nie ma nic do rzeczy. Winę
    należy udowodnić.

> [...]
    zdecyduje
    | na działanie to zawsze znajdą się wiechrzyciele, którym nie spodoba się,
    że
    | ktoś czepia się tak cichych, spokojnych i miłych bandytów, którzy proszą
    | tylko o 50 groszy na winko. A jak ktoś nie ma ma, lub nie chce dać, to
    | zaqspokoją swoją rządzę posiadania naprzykład zabierając zegarek,
    stanowiący
    | np. pamiątkę po tym jak komuś niechcący musną lekko palcem nos i go
    złamią,
    | przy okazji niechcący (oczywiście) podbijając jeszcze oko.

    Moim zdanie lepiej, by dziesięciu winnych pozostało na wolności, niż jednego
    niewinnego by skazano.