  • Date: Tue, 25 Jan 2005 21:16:59 +0100
    From: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Mailing a spam

    w...@p...onet.pl napisał(a):

    > nie? to przypomne:
    > "...spamem jest to, co odbiorca uzna za spam..."
    > Tutaj Wasc sie zapedziles odrobine.

    Ani odrobinę się nie zapędziłem. Poniżej cytuję fragment uzasadnienia
    wyroku Sądu Okręgowego w Warszawie, sygn. akt I Ns 7/04 w sprawie Adam
    Sandauer vs Łukasz Kozicki, w związku z nazwaniem przeze mnie owego pana
    "notorycznym spamerem":
    ,---------------------------------------------------
    --------------------
    | Nazwanie (...) wnioskodawcy "spamerem" w okolicznościach niniejszej
    | sprawy może być zaś usprawiedliwione. Jak słusznie podkreśla uczestnik.
    | brak jest obecnie definicji ustawowej "spamu" zaś w środowisku
    | internautów mianem tym określany jest nie tylko nadawca niepożądanych
    | informacji handlowych, ale wszelkich informacji niezamawianych i
    | niepożądanych przez adresata.
    `---------------------------------------------------
    --------------------
    Pełen tekst uzasadnienia wyroku znajdziesz w sieci jeśli poszukasz.
    Zwracam uwagę na występujące w ostatnim zacytowanym zdaniu określenie
    "wszelkich (...) niezamawianych i niepożądanych". Jeśli więc czegoś
    _nie_ zamawiałem (lub z innych powodów nie jestem zobowiązany tego
    otrzymać, bo tak szczegółowych wyjaśnień sąd nie dołączył) oraz jest
    to dla mnie _niepożądane_ (a tylko ja mogę określić co jest przeze mnie
    pożądane) - to mogę to uznać za spam. CBDU. Gdybys zajrzał do mojej
    wypowiedzi <4...@n...home.net.pl> nie musiałbym tego teraz powtarzać.

    > Doskonale wiem o czym mowie, przy czym zupelnie nie rozumiem, czy ten pomysl
    > Ci sie podoba, czy tez, podobnie jak cala usude, jest IYO o kant dupy potluc,
    > za przeproszeniem

    Oczywiście ze mi się podoba. Wszak sam o tym piszę. I szczerze mówiąc
    sądzę, ze nie różnymy się tak bardzo w pogladach jak Ci się to być moze
    wydaje.

    > wiec pytam, gdzie te tysiace spamerow, ktorych akurat usude nie dotyczy i
    > dlaczego usude nadaje sie "do smietnika"?

    Dlaczego do śmietnika - o tym już pisałem. A gdzie są te *tysiące* spamerów?
    Oczywiście za granicą. A co do tej cześci - Parlement Europejski w
    grudniu 2004 zaakceptował plan wydatków na lata 2005-2008, w którym 45 mln.
    EUR przeznaczono na zwiększenie bezpieczeństwa Internetu w Europie, część
    planów dotyczy ochrony przed spamem i budowy eropejskiej sieci reagowania
    na nadużycia związane między innymi ze spamem. W Polsce bedzie jeden z
    węzłów tej sieci. Akcja "dziedzkowsieci.pl" też jest finansowana z tych
    samych funduszy. Więcej dowiesz się ze strony
    http://europa.eu.int/information_society/activities/
    sip/index_en.htm .
    Dalej, przu OECD opwstała grupa antyspamowa, której zadaniem jest praca
    nad ujednoliceniem ustawodawstwa antyspamowego w krajach członkowskich
    celem między innymi międzynarodowej współpracy przy zwalczaniu spamu -
    http://www.oecd.org/document/7/0,2340,en_2649_225552
    97_33656711_1_1_1_1,00.html
    Mam nadzieję, że te działania przyczynią się do umożliwienia karania
    spamerów nie tylko z innych krajów Wspólnoty Europejskiej, ale także spoza
    Europy. Powstaja tez inne międzynarodowe porozumienia d/s zwalczania spamu
    - np. porozumienie 15 państw z października 2004 (bez Polski, nieststy)
    http://software.silicon.com/security/0,39024655,3912
    4928,00.htm czy
    porosumienie między USA, Australią i Wieka Brytanią z lipca
    http://theage.com.au/articles/2004/07/05/10888794063
    42.html?oneclick=true

    Jest źle, ale nie beznadziejnie.

    Pozdr,