eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoLikwidacja Kasy a ochrona danych osobowych-zgodna z prawem? › Re: Likwidacja Kasy a ochrona danych osobowych-zgodna z prawem?
  • Data: 2011-01-25 08:00:13
    Temat: Re: Likwidacja Kasy a ochrona danych osobowych-zgodna z prawem?
    Od: BK <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Jan 25, 8:46 am, "Stokrotka" <o...@a...pl> wrote:

    > W związku z ustawą o ohronie danyh osobowyh.
    > Ja te dane udostępniam tylko Zakładowi Energetycznemu i nikomu więcej, mogę
    > udostępnić te dane , ale tylko za moją zgodą, tak było w uwadze małymi
    > literkami,
    > i nie zamieżam  zgody na udostępnianie  dawać .
    >
    > --
    > reforma.ortografi.w.interia.pl , zmiana na stronie:
    > w zakładce "inne" można znaleźć syntezator mowy
    >
    > (tekst w nowej ortografi: ó->u, ch->h, rz->ż lub sz, -ii -> -i)
    > Ortografia to NAWYK, często nielogiczny, ktury ludzie ociężali umysłowo,
> [...]

    Krotko mowiac: hahaha

    Dluzej: w takim razie polecam zapoznanie sie z ustawa o ochronie
    danych osobowych, nie wiem z czego to wynika - domyslam sie jedynie,
    ze chodzi o ogolna dziennikarska ignorancje - ale na podstawie ustawy
    o ochronie danych osobowych stworzono tyle cudacznych mitow, ze glowa
    mala

    Faktycznie w ustawie o ochronie danych osobowych istnieje instytucja
    "zgody na przetwarzanie" - ale nie jest to ani jedyna podstawa do
    przetwarzania danych, ani nawet nie jest to najwazniejsza podstawa.
    Bez zgody na przetwarzanie danych mozna zyc, zwlaszcza jak sie jest
    przedsiebiorca - i nie jest to potrzebne ani do obslugi klientow, ani
    do wystawiania faktur, ani nawet do marketingu uslug wlasnych.

    Co do przekazywania danych innym firmom to tez jest kolejny mit, ze
    potrzebna jest na to zgoda. Owszem - ale nie zawsze. Normalna rzecza u
    przedsiebiorcow jest outsourcing. Jesli firma X zleca firmie Y
    wykonywanie jakis czynnosci, to moze zgodnie z ustawa (chyba art. 31
    nie pamietam, nie chce mi sie teraz sprawdzac) bez naszej zgody
    przekazac dane firmie Y celem wykonania tych czynnosci. Nie potrzeba
    na to naszej zgody i niespecjalnie mamy mozliwosc sprzeciwienia sie
    tem... Przy czym administratorem danych pozostaje firma X.

    Nie mam pojecia i nie wiele mnie obchodzi jak sobie radzi z danymi
    osobowymi ZE w Wlominie, ale teoretycznie jest mozliwosc zeby
    podpisali umowe z firma X majaca np. siec marketow i zlecili jej
    prowadzenie obslugi gotwkowej klientow. Twoje dane trafia do tej sieci
    marketow i Twoja zgoda nie jest do niczego potrzebna.