    From: p...@g...pl (Piotr Dembiński)
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Licencji brak - programy komputerowe
    Date: Mon, 27 Aug 2007 19:24:22 +0200
    <faq3ru$put$3@news.onet.pl> <8...@h...domek>
    <faq6a5$1bd$2@news.onet.pl> <8...@h...domek>
    <farl7p$86c$6@news.onet.pl> <8...@h...domek>
    <farur0$uqe$4@news.onet.pl> <fasdj5$dsk$1@news2.ipartners.pl>
    <fashfq$d8d$1@news.onet.pl> <fasi2m$gpg$1@news2.ipartners.pl>
    <fasi88$d8d$2@news.onet.pl> <8...@h...domek>
    <fasnbl$unm$1@news.onet.pl> <8...@h...domek>
    <k...@n...lechistan.com> <8...@h...domek>
    <46d2d62d$1@news.home.net.pl> <fauobj$1vgt$1@news2.ipartners.pl>
    <8...@h...domek> <fav039$arj$3@news.onet.pl>

    Wrak Tristana <n...@s...pl> writes:

    > W odpowiedzi na pismo z poniedziałek, 27 sierpnia 2007 17:40
    > (autor Piotr Dembiński
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <8...@h...domek>):

    > I ciężar dowodu spoczywa na nim?

    To by było coś nowego.

    > On ma legalny produkt i nie pamięta skąd... Może dostał pod
    > chujinkę, może kupił i pies zjadł paragon? Dawno temu to było...

    > A skąd wiesz, że nie spełniają?

    Nie rozumiem, dlaczego od razu skoczyłeś mi do oczu. Nie napisałem
    przecież, że supermarkety sprzedające komputery osobiste
    z zainstalowanym oprogramowaniem udostępnionym tym supermarketom na
    zasadach licencji GPL nie spełniają warunków tej licencji (w gruncie
    rzeczy mało mnie to obchodzi, czy spełniają, czy nie). Napisałem
    jedynie, że te sklepy są -- w ramach nawiązanej przez nie umowy
    licencyjnej -- zobowiązane do spełnienia określonych warunków
    sprzedaży takich komputerów (a dokładnie zainstalowanego na tych
    komputerach oprogramowania).

    Napisałem tak dlatego, że chciałem zwrócić uwagę na to, że licencja,
    która wiąże legalne wejście w posiadanie oryginalnego nośnika (plus
    ew. pudła z hologramem) z nabyciem uprawnień do określonego
    użytkowania tego oprogramowania nie jest jedynym możliwym
    typem licencji.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl