  • Data: 2005-02-03 21:09:43
    Temat: Re: Lex Omega, Lex Polonica, Legalis - porównanie
    Od: Michal Bien <m...@w...uw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Andrzej Piotr Lewalski <a...@W...gazeta.pl> wrote:

    > Nie jestem prawnikiem, a mam zadecydować, który z programów Lex Omega,
    > Lex Polonica, Legalis - będzie używany w firmie jako standardowe
    > wyposażenie Działu Prawnego.

    To dlaczego oprogramowanie bedace podstawa pracy dla ludzi tam
    zatrudnionych ma wybierac osoba nie majaca pojecia [nie chce Cie w tym
    miejscu urazic] o specyfice tej pracy.

    > Prosiłbym o w miarę rzetelne porównanie bazujące na osobistym
    > doświadczeniu z przynajmniej dwoma z tych produktów. Takie plus/minus,
    > wady i zalety.

    Uzywalem LEXa Sopockiego i LEX Polonici. Z tych dwu o wiele
    przyjemniej, szybciej i bardziej intuicyjnie pracuje sie z LEXem sopockim.
    Juz sama struktura szybkiego wyszukiwania po drzewie [AFAIK oparte o
    skorowidz przepisow RM] jest zgodna z typowo prawniczym sposobem myslenia.
    Mam wrazenie ze LEX Polonica powstala jako dostosowanie ogolnego,
    pelnotekstowego informatycznego systemu bazodanowego do potrzeb katalogu
    aktow prawnych. Wynik jest raczej ciezki w uzyciu.

    PS:
    1. Zamawiajac jeden z systemow osoba kupujaca bedzie "urabiana" przez
    przedstawiciela handlowego. Da sie wynegocjowac spore upusty [zwlaszcza
    przy przechodzeniu w kancelarii z konkurencyjnego pakietu], dwa - uzgodnij
    z ludzmi z dzialu prawnego jakie moduly sa im potrzebne - nie ma sensu
    placic za wszystko. W szczegolnosci prawo europejskie jesli ktos nie
    korzysta oraz komentarze - zazwyczaj ich tresc konczy sie tam, gdzie
    zaczyna sie problem wiec i tak trzeba siegac do sprawdzonych pozycji
    papierowych.
    2. Licencje na te systemy, zwlaszcza w rozbudownych wersjach, z czesta
    aktualizacja i na kilka stanowisk to calkiem powazny wydatek. Oba pakiety
    maja wersje demo - moze zamow je i daj ludziom popracowac na nich - niech
    sami zdecyduja z czym wygodniej im sie pracuje.

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    mailto:m...@m...uw.edu.pl