    From: "zenek" <z...@z...zz>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Lekarka miała prawo odmówić?
    Date: Mon, 8 Dec 2008 23:31:45 +0100

    From: "Robert Tomasik" < >
    > Znamy relację tylko lekarki i w tym może tkwić problem. Przywołane przez
    > lekarkę, a za nią przez dziennikarza, przepisy dotyczą leczenia i nie
    > pozostają w żadnym związku z czynnościami dowodowymi w postępowaniu
    > karnym. Wszak chyba nawet lekarka nie sądziła, że pobranie krwi do badań
    > uzdrowi czy chociażby poprawi stan zdrowia zatrzymanego. Zresztą nie
    > proszono ją o jego leczenie, tylko o pobranie krwi. Ów fakt wynika nawet z
    > artykułu, tylko nie wprost. Tak trochę poniżej napisu "W kapciach na
    > dołku" jest wzmianka, że po tym, jak policjant telefonicznie wyjaśnił
> [...]

    Nie przyjechali w nocy pewnie dlatego, że pobrano krew w innym ZOZie.

    Mnie zastanawia, dlaczego policjanci nie znali przepisów KPK, aby o nich od
    razu lekarce powiedzieć. Dopiero przy rozmowie telefonicznej podali podstawę
    prawną, z czym lekarka się zgodziła. Gdyby zrobili to od razu, nie byłoby
    problemu.

    Ciekawe jak by na to patrzeć, gdyby lekarka nie miała specjalizacji II st -
    w świetle § 7 rozp. Min. Spraw.z dnia 23 lutego 2005r. w sprawie poddawania
    badaniom lub wykonywania czynności z udziałem oskarżonego oraz osoby
    podejrzanej.

    Wygląda to tak, że chłopaki chcieli pokazać, że są górą. I pokazali- brak
    wiedzy o podstawowych przepisach, na podstawie których pracują.

    Zgadzam się, że brak stanowiska drugiej strony utrudnia ustalenie prawdy.

    Pozdrawiam
    zenek