  • Data: 2007-10-24 23:56:50
    Temat: Re: Legalność składek PZW - wątpliwości
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Może i ryby te same można łowić z brzegu (mam na myśli gatunki) ale na
    > pewno nie wszystkie miejsca akwenu/rzeki są dostępne z brzegu - to jedno.
    > Pozostaje jeszcze dostępność metody łowienia jaką jest "troling", a więc
    >  ciągniecie przynęty za środkiem pływającym czego z brzegu zrobić się
    > nie da ;-)

    Jak widzę robi się wesoło, no to wprowadzę jeszcze trochę zamieszania. Jak jest
    z łowieniem (łapaniem?) ryb z łódki bez pomocy wędki a za to przy
    użyciu ...kamieni(!)?

    Proszę się nie śmiać, sposób autentyczny, ale możliwy tylko na bardzo leniwych
    wodach. Trzeba wyładować łódkę kamieniami i płynąć w pewnej odległości od
    brzegu. Między łódką a brzegiem żeruje ryba. Rzuca się kamieniami (dosyć
    ciężkimi) na brzeg a wtedy przestraszona ryba skacze w stronę przeciwną, czyli
    do łódki. Na wędkowaniu się ogólnie nie znam, nie wiem co to jest łapanie na
    szarpaka, zresztą tam gdzie mam działkę i tak wszyscy tłuką prądem. Ale sposób
    z kamieniami opisał znawca Polesia Franciszek Wysłouch (nie jestem pewien
    imienia) "Na ścieżkach Polesia" czy jakoś podobnie. Zapamiętałem, bo sposób
    połowu iście oryginalny. Czy za taki połów też trzeba wnosić opłaty w świetle
    obecnego prawa? I co na to regulamin PZW?

    Nie chcę prowokować dyskusji, ale dawni Słowianie mieli jeszcze jeden, dosyć
    ciekawy i oryginalny sposób połowu bez wędki, mianowicie "na Czaplę". Dzisiaj
    by to nie przeszło, bo Czaple są pod ochroną, ponadto w grę wchodzi męczenie
    stworzenia (Czapli znaczy się), czego przepisy zabraniają.

    Pozdrawiam

    Czapla