  • Data: 2007-01-18 08:01:44
    Temat: Re: Legalność oprogramowania
    Od: Pawel Kraszewski <P...@K...net> szukaj wiadomości tego autora

    Kerm wrote:

    > Czy posiadając komputer na firmę, firma jednoosobowa zarejestrowana w domu
    > prywatnym trzeba posiadać licencje na programy komercyjne (dużo jest
    > freewerów, do zastosowania w domu ale nie w firmie) ?

    > Pytanie 2: Mając firmę zarejestrowaną w domu, a komputer kupiony na osobę
    > prywatną. Czy także wymagane są wersje komercyjne, a nie dla domowych
    > użytkowników.

    Moim zdaniem nie chodzi o osobowość prawną użytkownika, tylko o rzeczywiste
    zastosowanie programu, a konkretnie o wykorzystanie do zarobkowania.

    Ja na przykład nie mam firmy, świadczę usługi na zlecenie. Moim zdaniem w
    tym wypadku nie mogę wykorzystywać freewarów z klauzulą "do użytku
    prywatnego" - bo zarabiałbym na używaniu tego programu. (I dlatego wszystko
    robię na GNU)

    --
    Pawel Kraszewski
    www.kraszewscy.net