    From: poreba <d...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Legalność Windows OEM
    Date: Mon, 7 Apr 2008 17:17:00 +0200

    Dnia Fri, 4 Apr 2008 17:17:20 +0200, Jotte napisał(a):

    > A co? Ukradłem? Czy to nie towar? To co? Usługa?
    Zostawiając na boku ortodoksyjne dywagacje
    o nabywaniu nie towarów i usług a _praw_
    zauważ, że w przypadku oprogramowania
    (np. bez nośnika) przedmiot 'kupna'
    nie cech charakterystycznych dla towaru.
    Od możliwości 'zepsucia się', przez
    uprawnienia 'gwarancyjno/rękojmiane'
    do nieoczywostości dalszego zbycia.

    > Tzn. taka bez określania terminu i z
    > jednorazową płatnością dzierżawnego?
    Niekoniecznie z jednokrotną (abonamenty)
    Podobieństwo z dzierżawą widzę w możliwości
    korzystania przez dzierżawcę (z pożytkami)
    bez pozbywania się własności. Krowy czy łąki
    nie można wprawdzie wydzierżawić jednocześnie
    i 'w pełni' wielu dzierżawcom - oprogramowanie
    można 'licencjonować' itd. Naciągane to, i tylko
    w celu zaakcentowania 'nihili novi'.

    --
    pozdro
    poreba