    From: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Łączenie się do wifi.
    Date: Fri, 23 Jun 2006 16:52:34 +0800
    Sender: a...@n...agh.edu.pl

    Dnia 23.06.2006 Bartosz <l...@a...pl> napisał/a:
    > Są odpowiednie na to przepisy karne np można by się pokusić o art. 287
    > paragraf 1 kk. (Bez upowaznienia wpływa na przesyłanie informacji)
    > lub idąc dalej.

    Jakiś inny KK?
    Art. 287. § 1. Kto, w celu osiągnięcia korzyści majątkowej lub
    wyrządzenia innej osobie szkody, bez upoważnienia, wpływa na automatyczne
    przetwarzanie, gromadzenie lub przekazywanie danych informatycznych lub
    zmienia, usuwa albo wprowadza nowy zapis danych informatycznych,

    "W celu osiągnięcia korzyści lub wyrządzenia [..] szkody"

    > Art. 267. § 1. Kto bez uprawnienia uzyskuje informację dla niego nie
    > przeznaczoną, otwierając zamknięte pismo, podłączając się do przewodu
    > służącego do przekazywania informacji lub przełamując elektroniczne,
    > magnetyczne albo inne szczególne jej zabezpieczenie,
    > podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do
    > lat 2.
    > Można by jeszcze olejne art. wymieniać ale ten powyższy uziemia sprawcę w

    Żadna z powyższych okoliczności tu nie zachodzi.
    Nie ma tu przełamania żadnego zabezpieczenia. Kabla też nie ma (wymieniony
    zapewne celowo, bo podłączenie do niego niekoniecznie musiałby się wiązać
    z przełamywaniem zabezpieczeń).

    > 100% więc nie wiem po co ciągniecie tą durna dyskusję

    Tam zaraz durną.

    --
    Marcin