eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoRe: Szef ABW ma zostać Pierwszym Cenzorem RP3 [Wolność Słusznego Słowa UE podbija RP3]Re: Kviat: Szczepienia za WIRUSOWE zakażenia górnych dróg oddechowych od 1796 roku
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kviat: Szczepienia za WIRUSOWE zakażenia górnych dróg oddechowych od
    1796 roku
    Date: Fri, 20 Sep 2024 16:09:32 +0200
    <vboj53$im6$2@news.chmurka.net> <vbp84t$2trkh$1@dont-email.me>
    <vbpr24$dgn$1@news.chmurka.net> <vbql5l$37gun$1@dont-email.me>
    <ic1yjjjmifxh$.7jkhvhn6x1v5$.dlg@40tude.net>
    <vbsbb3$8gv$3@news.chmurka.net> <vbsj17$3muj2$1@dont-email.me>
    <vbu019$2rm47$3@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <16i5fgwh99jar$.9wdtkxldqx9p.dlg@40tude.net>
    <vbup00$2s1ja$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <vbuukb$2bj$2@news.chmurka.net>
    <vc0j4s$2snlo$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <vc1m6p$sl$5@news.chmurka.net>
    <vc8g7n$3101d$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <vc9ahb$2rs4i$1@dont-email.me>
    <a...@w...eu> <vc9e0c$2sn6h$1@dont-email.me>
    <vc9it9$2qh4h$2@dont-email.me> <vc9leu$2uggm$1@dont-email.me>

    On Mon, 16 Sep 2024 18:13:15 +0200, Kviat wrote:

    > Ba! Kiedyś lekarze tańczyli dookoła chorego, grzechotali grzechotkami,
    > zalecali trzy zdrowaśki w piecu... czasem za darmo, a czasem też za
    > pieniądze...
    >
    > https://www.medonet.pl/zdrowie/zdrowie-dla-kazdego,s
    mierc-w-sklepie-z-butami--dorosli-zaczeli-wystawiac-
    dzieci-na-zabojcze-promienie,artykul,71220697.html

    > "W USA powstał Foot-O-Scope, stworzony przez pochodzącego z Bostonu
    > lekarza Jacoba J. Lowe'a. Była to drewniana skrzynka ze szczeliną u
    > podstawy, w którą klienci umieszczali stopy w przymierzanych butach."

    Coś tu chyba mylą. Bo piszą "aż do lat 50-tych", a jednoczenie podają
    inne, wcześniejsze daty. Choćby
    "Wytyczne mające chronić pracowników naukowych i medycznych przed
    nadmiernym promieniowaniem zostały wprowadzone w 1915 r. w Wielkiej
    Brytanii, a w USA w 1922 r. Czyli pięć lat przed tym, jak pierwsze
    fluoroskopy trafiły do sklepów"

    Ogólnie wiadomo, że swiat ogarnęła euforia po odkryciu promieniowania
    w różnych wersjach, choćby te kremy radowe.
    Z drugiej strony - szkodliwość zaczęła wychodzić na jaw, i podejmowano
    stosowne środki zaradcze.
    Z trzeciej - pojęcie BHP sie dopiero rozwijało, więc patrz np "Radium
    Girls".
    Albo np kwestia azbestu.

    > Wszystko fajnie, tylko jak wytłumaczysz to, że niektóre choroby dzięki
    > szczepionkom udało się prawie całkowicie zlikwidować?

    Szczepionki mają piękną kartę w historii, i dziwią mnie ci
    antyszczepionkowcy, szczególnie, że pewnie sami szczepieni za młodu.

    Ale karta kartą, a szczepionka na Covid w początkowym okresie była
    "słabo sprawdzona". Więc i obawy słuszne.

    Teraz, po miliardach dawek, wiemy więcej.
    Ale czy wszystko?

    A przy okazji, dla dociekliwych wychodzą kolejne kruczki.

    J.