eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoKupno nowego mieszkania a usterkiRe: Kupno nowego mieszkania a usterki
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.cyf-kr.edu.pl!agh.ed
    u.pl!news.agh.edu.pl!ziutka.router!news
    From: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kupno nowego mieszkania a usterki
    Date: Fri, 26 Mar 2004 08:51:06 +0800
    Organization: Osobista Chalupa
    Lines: 35
    Message-ID: <q...@z...router>
    References: <c3v1q6$608$1@atlantis.news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: cm118.omega228.maxonline.com.sg
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: galaxy.uci.agh.edu.pl 1080262801 8114 218.186.228.118 (26 Mar 2004 01:00:01
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@u...agh.edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 26 Mar 2004 01:00:01 +0000 (UTC)
    User-Agent: slrn/0.9.7.4 (Linux)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:203196
    [ ukryj nagłówki ]

    In article <c3v1q6$608$1@atlantis.news.tpi.pl>, Cezary wrote:
    > 1. Kupujący nie przyjrzał się umowie (wiem, że to głupota). Były w niej
    > zapisane schody na piętro, zamiast nich jest zbita z desek drabina. Za
    > mieszkanie już dokonano zapłaty.
    > Czy jakoś można jeszcze załatwić sprawę schodów?

    Nie rozumię, jest w umowie: "schody na piętro", a w rzeczywistości: "zbita
    z desek drabina", gdzie ty tu widzisz jakieś problemy z egzekwowaniem
    postanowień umowy?

    > 2. Pojawiły się usterki. Proponowałem, żeby je wszystkie spisać i za
    > potwierdzeniem oddać przedstawicielowi firmy z którą podpisano umowę z
    > prośbą o usunięcie.

    Z żądaniem usuniecia. Łaski wam nie robią.
    Podstawą prawną jest tu Kodeks Cywilny, art 556 p.1, (ogólniej art 556 do
    576) - przepisy o rękojmi. Na budynki (mieszkania) wynosi ona 3 lata.

    > Pytanie:
    > a) Jak wynegocjować wykonanie napraw? (Czy samo pismo wystarczy?

    Zgłosić reklamacje z tytułu rękojmi nie później niz 1 miesiąc po wykryciu
    usterek.

    > b) Jak wyegzekwować konkretne terminy wykonania? Kto takie terminu musi
    > podać? Narzucić je samemu, czy jakoś inaczej?

    Terminy są ustawowe lub wynikają z orzecznictwa. ZCP (dawno się nie
    interesowałem i mogę pokręcić), mają 14 dni na załatwienie reklamacji, lub
    21 dni jeśli zechcą powołać rzeczoznawcę. Przy czym jeśli nie odpowiedzą w
    ciągu 14 dni to reklamację uznali. Bezpieczniej chyba założyć że mają
    14+21 dni w najdłuższym trybie na załatwienie wszystkiego.

    --
    Marcin

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1