eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoKto decyduje o ustawieniu znaków drogowych.Re: Kto decyduje o ustawieniu znaków drogowych.
  • Data: 2009-06-17 21:13:51
    Temat: Re: Kto decyduje o ustawieniu znaków drogowych.
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "kuba" <j...@g...com> napisał w wiadomości
    news:h1bj0n$99b$1@inews.gazeta.pl...
    > Robert Tomasik pisze:
    >> Tyle, ze ma to ograniczoną moc jedynie do sytuacji związanych z
    >> bezpieczeństwem ruchu. Tym samym koperta dla inwalidów na li tylko
    >> wymiar etyczny i medialny. Może być żerem dla domorosłych naprawiaczy
    >> świata kierujących kartki na szybach. Ale prawem nie będzie.
    > A z czego to wynika i jak się ma do art. 98 KW druga część zdania?

    Art. 1 ust 2 PoRD: Przepisy ustawy stosuje się również do ruchu
    odbywającego się poza drogami publicznymi, jeżeli jest to konieczne dla
    uniknięcia zagrożenia bezpieczeństwa uczestników tego ruchu. Oczywiście w
    tym miejscu zakładam milcząco, że ów parking znajduje się na terenie
    spółdzielni poza drogą publiczną. W tej sytuacji nie mają tam zastosowania
    przepisy PoRD w zakresie parkowania przez inwalidów, albowiem wydaje mi się
    za niemożliwe wykazanie, ze zaparkowanie tam przez inną osobą ma
    jakikolwiek wpływ na bezpieczeństwo ruchu.

    Dalszą konsekwencją powyższej konstatacji jest fakt, iż osoba parkująca w
    takim miejscu i naruszająca tym samym zakaz wyrażony znakiem, de facto nie
    może naruszyć prawa, albowiem ono w tym miejscu nie obowiązuje po prostu. W
    szczególności nie wyczerpuje znamion wykroczenia zawartego w art. 98 kw.

    Oczywiście nie oznacza to tak naprawdę, że administrator terenu nie może
    sobie ustanawiać jakiś własnych znaków. Przykładem choćby parkingi pod
    marketami. Tylko, ze jak już pisałem ma to li tylko wymiar moralny i
    medialny, bez pociągania za sobą konsekwencji prawnych.

    Jedynym prawnie skutecznym rozwiązaniem, dającym jakie takie gwarancje
    skuteczności będzie oznakowanie tych miejsc jako parkingu płatnego załóżmy
    1.000 zł/godz. i zwolnienie z tej opłaty inwalidów. to daje spółdzielni
    prawo zatrzymania pojazdu osoby nie płacącej. Płatne w kasie spółdzielni z
    góry.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1