eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoKsiazeczka ubezpieczeniowa. Pracodawca czy pracownik?Re: Ksiazeczka ubezpieczeniowa. Pracodawca czy pracownik?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    sfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: "wektor" <w...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ksiazeczka ubezpieczeniowa. Pracodawca czy pracownik?
    Date: Thu, 27 Jan 2005 02:18:52 +0100
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 33
    Message-ID: <ct9fru$elp$1@nemesis.news.tpi.pl>
    References: <ct92e8$l9i$1@atlantis.news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: nat-2.autocom.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1106789054 15033 213.134.160.225 (27 Jan 2005 01:24:14
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 27 Jan 2005 01:24:14 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1409
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1409
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:273476
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "Tomek" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:ct92e8$l9i$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Witam
    >
    > Czy ktos z grupowiczow wie moze na kim spoczywa obowiazek uzyskaniu
    > ksiazeczki ubezpieczeniowej jezeli pracownik nigdy takiej nie
    posiadal i
    > chcialby ja uzyskac? Od pracodawcy niedawno uslyszalem ze to
    pracownik ma
    > isc sam do ZUSu i zadbac o to aby ja wyrobic. Czy to prawda?

    Pracodawca zatrudniajązy ponad 19 pracowników wystawia legitymację
    pracownikowi (który takowej nie posiada) zaraz po przyjęciu do pracy.
    To jego obowiązek poinformować o tym pracownika i dać mu do
    wypełnienia wniosek o wydanie legitymacji ubezpieczeniowej.

    Pracodawca zatrudniający do 19 pracowników wystawia pracownikowi
    zaświadczenie (druki wydaje ZUS) o zatrudnieniu (dane identyfikacyjne,
    od kiedy zatrudniony itp.) oraz wniosek o wydanie legitymacji
    ubezpieczeniowej, na podstawie których ZUS (oddział/inspektorat
    odpowiedni dla siedziby firmy) wystawi pracownikowi legitymację
    ubezpieczeniową.
    Pracodawca (dbający o pracownika) może sam przekazać wypełnione
    dokumenty do ZUS. Legitymację ubezpieczeniową ZUS przysyła pocztą do
    14 dni.
    Do legitymacji pracowniczej konieczna jest fotografia.

    Pozdrawiam

    --
    wa

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1