  • Data: 2013-06-30 15:19:19
    Temat: Re: Kserowanie dowodu osobistego przy odbiorze dokumentów
    Od: "Piotr" <a...@p...tp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Karol Misiukiewicz" <k...@t...pl> napisał w
    wiadomości news:1ou2e5if5sc59$.ejaliqxulfem$.dlg@40tude.net...
    > Korzystając z tego, że jestem w Warszawie ktoś mnie prosił o to, abym mu
    > odebrał dokumenty z firmy. Powiedział, że wysłał upoważnienie dla mnie i
    > mi
    > dadzą.
    > W tej firmie poprosili mnie o dowód osobisty, oczywiście dałem zrobili
    > xerokopie dowodu na szablonowym druku:
    > Ja ............ niżej podpisany kwituje odbiór niżej wymienionych
    > dokumentów:
    > 1 ..........
    > 2...........
    > 3...........
    > data i mój podpis.
> [...]

    Sprawa jest prosta i opisana na stronie GIODO.
    W skrócie, żadna prywatna firma nie ma podstaw do przetwarzania wszystkich
    informacjiz zawartch w dowodzie. Robią to przez lenistwo, nie chce się im
    spisać imienia i nazwiska z dowodu i porównać zdjęcia z dowodu z twarzą
    osoby, która go przedstawia. Na takie praktyki jest jedna rada sprawdzona
    przeze mnie tzn. stanowcza niezgoda na kserowanie dokumentu łącznie z
    informacją o nielegalności takie parktyki.
    Jeśli chodzi o ambasady to w krajach UE obowiązuje jedna dyrektywa UE w tej
    materii. Zawsze trzeba podać podstawę prawna przetwarzania i info i kto jest
    administartorem danych osobowych.
    W pzostałych przypadkach robisz to na włsane ryzyko.
    Pozdr.