    From: "witek" <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kruxczek w umowie notarialnej z deweloperem
    Date: Sun, 17 Dec 2006 21:45:02 -0600

    "Andrzej" <e...@o...pl> wrote in message news:em4uae$811$1@news.onet.pl...

    > Rozumiem, że moje interesy niewystarczająco gwarantuje punkt:
    > Spółka zobowiązuje się do wybudowania na nieruchomości opisanej w ustępie
    > I - szym tego aktu oraz do ustanowienia - po zakończeniu budowy tego domu
    > jednorodzinnego - odrębnej własności lokalu mieszkalnego nr .......... a
    > następnie do sprzedaży w stanie wolnym od wszelkich obciążeń na rzecz

    dokładnie niczego nie gwarantuje.
    To co powyżej to jest pobożne życzenie i nic więcej.
    Z tego punktu i z KC wynika jedynie, że jak sie nie wywiąże, to ma ci oddać
    pieniądze.
    Ale jak się nie wywiąże, to oznacza, że spółki już dawno nie będzie a razem
    z nią i twoich pieniędzy.
    Ty będziesz jednym z wielu, którym spółka cos wisi a i tak nie będzie z
    czego wziąć, żeby oddać.
    A nawet jak będzie z czego wziąć (czytaj grunt razem z waszymi mieszkaniami
    bo to przecież nie wyparuje) to w kolejce przed tobą do tego 'spadku" są
    ZUS, US, banki a na samym końcu najbardziej zaintersowani, czyli ci co
    umoczyli w tym kasę.

    Zrozum, że ty im dajesz kasę i nie masz nic w zamian po za tym papierkiem.
    nawet banki dając pożyczkę żądają zabezpieczenia, a ty im dajesz pewnie ze
    200 tyś i w zamian nie chcesz nic.
    Jedynym zabezpieczeniem to jest wmalowanie sie im gdzies na hipotekę. W
    razie jakiegoś potknięcia coś tam po nich będzie do podziału i ci co wiszą
    w hipotece sie tym podzielą.
    Tylko własnie sie tego zabezpieczenia zrzekasz. A potem możesz się wpisac
    tylko za ich zgodą. Tylko że nie ma bata, żeby na nich tą zgodę wymóc.
    Powiedzą nie i koniec.